` ADEM JE FIT! De kracht van goede ademhaling - Boost your Health

Member login

Username
Password

» Lost your Password?



ADEM JE FIT! De kracht van goede ademhaling

Een tijd geleden ben ik tot een inzicht gekomen wat mijn gezondheid aanzienlijk heeft verbeterd. Een ademcoach! Je staat er niet bij stil maar een juiste ademhaling is zo enorm belangrijk. En kan dé oplossing zijn voor veel fysieke en mentale klachten. Wil jij daar meer over weten? Lees dan mee en ontdek wat een goede ademhaling je op korte termijn gaat opleveren. 

Ademhaling is kostbaar

Je ademhaling is een erg waardevol bezit, want zonder je adem kun je niet leven. We ademen gelukkig op de automatische piloot. Misschien juist omdat ademhaling vanzelf gaat, is het makkelijk om hier geen aandacht aan te besteden en staan we er totaal niet bij stil. Een juiste ademhaling biedt veel voordelen als je er dagelijks even extra aandacht aan schenkt. Denk aan een beter immuunsysteem, betere sportprestaties, super focus, hogere vetverbranding en een beter humeur!

Een beter energiesysteem door ademhaling

Ons lichaam heeft zuurstof nodig om energie vrij te maken. Koolstofdioxide is er om de afvalstoffen te verwijderen. We ademen zuurstof in en koolstofdioxide uit. Ons lichaam regelt zelf de juiste verhoudingen.
Maar door bijvoorbeeld stress verlies je veel energie wat de ademhaling weer ontregelt. Met andere woorden de balans tussen zuurstof en koolstofdioxide is niet optimaal. Er is te weinig zuurstof in het lichaam voor energie.
Ook weer met de juiste ademhaling methode ga je efficiënter om met je zuurstof. Hierdoor krijg je weer meer energie.

Ademhaling beïnvloedt je autonome zenuwstelsel

Een goede ademhaling waar veel zuurstof je lichaam binnenkomt, beïnvloedt ook je autonome zenuwstelsel. Ademhaling vindt plaats in je autonome zenuwstelsel. Autonoom betekent dat we hier geen invloed op uit zouden kunnen oefenen. Maar onderzoek heeft bewezen van wel.

Waarom is dit belangrijk?  In dit zenuwstelsel wordt je hartslag, je ademhaling, maar ook bloeddruk, lichaamstemperatuur en bloedcirculatie geregeld. Het zenuwstelsel bestaat uit een actie gedeelte en een ontspanning gedeelte. Bijvoorbeeld gestreste mensen hebben moeite met ontspanning en zijn onrustig. Hierdoor ervaar je veel negatieve gevolgen van stress. Zoals hoge bloeddruk, slechte spijsvertering of hartkloppingen.
Door de juiste ademhaling methode kun je je lichaam leren schakelen tussen actie en ontspanning. Daardoor kun je je zenuwstelsel zelf aansturen naar meer ontspanning.

Waar kun je terecht voor een lesje ademhaling?

Er zijn landelijk verschillende ademcoaches te vinden, maar er zijn ook workshops en lessen. In Amsterdam kun je terecht bij The Consciousclub. Hier leer je de basics in maximaal anderhalf uur. Maar als je een uitgebreidere radicalere workshop wilt dan kun je terecht in Haarlemmermeer bij Reset (Rein Sarink). Ook Innerfire (Wim Hof) geeft landelijk workshops en biedt ook reizen aan.
Beiden geven de complete Wim Hoff methode. Wim Hoff oftewel ‘The Iceman’ is bekend omdat hij zijn lichaam langere tijd kan blootstellen in extreme kou. Na meditatie, visualisatie – en ademhalingsoefeningen ga je een ijsbad in. Door deze kou maak je je lichaam sterker en verbetert je immuunsysteem.    

Het ijsbad staat nog op mijn ‘To Dare’ lijstje. Welke ademhalingsoefening vind jij prettig om te doen en wat zou jij nog willen proberen?

Mijn naam is Brigitte Hermelijn wonend in Amsterdam en heb als doel zoveel mensen te inspireren met mijn blogs over health en lifestyle. Momenteel werk ik in de beauty branche. Daarnaast ben ik actief in sport en voeding en ben op spirituele ontdekkingstocht. Het geeft me groot plezier om op deze manier verbonden met jullie te zijn en dat ik mijn ervaringen vanuit mijn perspectief kan delen.

Post a Comment

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .