BOEKRECENSIE: Balans is het recept – Ellen Hoog

Alleen de titel van het boek is geweldig, want balans zoeken is in deze tijd niet altijd gemakkelijk. Je ziet dan ook vele foodtrends, diëten en adviezen voorbij komen en het werd echt tijd voor een no nonsense boek zoals dit. Ik ben heel benieuwd en ik neem jullie dan ook mee op reis naar heerlijk recepten en handige tips van tophockeyster Ellen Hoog. Lees je mee?

Na haar eerdere bestsellers “In perfecte conditie”en “grenzeloos gezond” komt Ellen nu met een boek vol met gezonde makkelijke recepten en deelt ze bovendien ook een aantal quilty pleasures. Tenslotte is balans het recept en is gezond en lekker eten altijd belangrijk, maar een lekkere maaltijd die soms niet zo gezond is hoort er ook weleens bij. Alles met mate en hoewel haar sportcarierrière achter de rug is, vind ze het maken van gezonde recepten met haar kennis en reislust superleuk om te doen. Ze inspireert vele vrouwen om eens wat anders te maken dan het welbekende gva’tje en kiest hierbij ook voor biologische producten, wat het nog fijner maakt.

Het boek bestaat uit de volgende thema’s:

• Smoothies & Juices
  • Ontbijt
  • Powersnacks
  • Lunch
  • Om te delen
  • Soep & Salade
  • Hartige snacks
  • Vega dinner
  • Vis / Vlees diner
  • Zoet

Ik vind de recepten heel lekker eruit zien, ze zijn makkelijk te bereiden en zelfs handig voor onderweg. Ik maakt heerlijke appeltaartmuffins van spelt- en amandelmeel en deze vlogen de deur uit hier 😉 Te lekker dus en handig voor onderweg!

Ik vind het een geweldig boek vol met heerlijke en gezonde, maar tevens lekkere recepten. Handig voor onderweg, om te maken voor heel het gezin en ook niet mega veel ingredienten of ingredienten die bijna niemand kent. Ik vind het dan ook een aanrader en hij blijft nog even in mijn keuken staan, want ik ga er binnenkort nog meer heerlijke gerechten uit maken!

Ben jij ook zo benieuwd naar dit leuke boek “Balans is het recept”, check dan gauw de volgende info en wie weet sta jij binnenkort ook blij in je keuken te kokkerellen 🙂

Balans is het recept by Ellen Hoog
Uitgeverij: Carrera Cullinair