` BOEKRECENSIE: Good vibes, Good life - Vex King - Boost your Health

BOEKRECENSIE: Good vibes, Good life – Vex King

Dit boek verteld het verhaal van Vex die al op jonge leeftijd veel tegenslagen kreeg te verwerken in haar leven. Het verhaal komt direct bij je binnen en dit boek vraagt van je dat je nu metéén aan je betere zelf begint te werken. We hebben allemaal afgelopen jaar veel te verduren gehad en nu nog steeds. Denk aan de Corona crisis, de economie, de mensen die overleden zijn, het missen van saamhorigheid in de samenleving en ga zo maar door. Veel stress, sombere gedachten, depressie, eenzaamheid, verdriet, gezondheidsproblemen komen nu voor, maar hoe zou het zijn als je naast de nodige hulp dit boek lees en zo aan jezelf leert te werken. Ik was benieuwd en vertel jullie er alles over!

Zelfliefde is prioriteit nummer 1

Zelfliefde is de balans tussen jezelf accepteren zoals je bent en weten dat je beter verdient en daar vervolgens naartoe werken.In het boek wordt dit nader uitgelegd en ook verteld dat het belangrijk is om in te zien dat het niet onrechtvaardig is om mensen die niet werkelijk om je geven los te laten. De focus ligt op mindset. Je gaat niet meer van jezelf houden als je aankomt of afvalt of plastische chirurgie ondergaat. Je kunt je zelfverzekerder voelen, maar ware zelfliefde houd in dat je waardeert wie en waar je bent, ongeacht veranderingen die je nastreeft.

De wet van vibratie

We kennen allemaal wel de Wet van Aantrekkingskracht en ik geloof dan ook heilig in het feit als je positief denkt en ergens moeite voor doet dat je zeker kunt bereiken wat je wilt. Echter ontbreekt er iets aan de Wet van Aantrekkingskracht. Het werkt namelijk alleen maar als je constant positief denkt en laten we eerlijk zijn, dat kan nooit altijd. Soms is het lastig om optimistisch te blijven. Je hoort vaak dat energie alles bepaald en dat is ook zo, als je zelf weinig energie hebt en toch grote resultaten wilt blijven deze vaak uit. De wet van vibratie reageert op jouw vibratie. Het zal de energie die jij uitstraalt teruggeven.

Dit boek inspireert je maximaal!

In dit boek laat Vex je zien dat als je je manier van denken, voelen, praten en handelen verandert, je je leven zinvoller maakt en gelukkiger kunt worden. Dit doet hij op een manier die eenvoudig te volgen is en herkenbaar is voor velen. Hij wilt je inspireren om:

• Zelfzorgzaamheid in de praktijk te brengen en je eigen welbevinden op één te zetten;
  • Positieve gewoonten te ontwikkelen, zoals aandacht voor mindfulness en meditatie;
  • Je overtuigingen te veranderen zodat je meer mogelijkheden in het leven ziet;
  • Je doelen concreet te maken met technieken die zich bewezen hebben;
  • Je angsten te overwinnen zodat je in de flow komt;
  • Je hogere doel te ontdekken en een voorbeeld voor anderen te worden.

Ik vind het boek echt een “schot in de roos”, het geeft je nieuwe inzichten en leert om met struggels om te gaan. Dit allemaal op een zeer nuchtere en heldere aanpak en het is voor mij een soort “bijbel” geworden. Waar de wet van aantrekkingskracht stopt, gaat dit boek verder en het geeft je zoveel mooie inzichten en aha momenten dat je het blijft lezen. Ook heel fijn als je even door een moeilijke periode heen gaat, dan is dit echt een aanrader!

Good Vibes, Good Life | De perfecte gids voor een mooier en zinvoller leven | Vex King |  Kosmos Uitgevers | Prijs € 17,50 te koop bij o.a. Bol.com