Member login

Username
Password

» Lost your Password?



BOEKRECENSIE: Het brein body dieet by Sara Gottfried { voorpublicatie }

Al eerder heb ik een boek over hormonen gelezen over deze veelbelovende vrouwelijke gezondheidsexpert. In dit boek gaat ze jou verrassen met duidelijke informatie over het verfijnde hormoonstelsel van de vrouw. Ze vertelt o.a. over de “beschadigde zeven” die tot plateaus en gewichtstoename leiden. Dit dieetboek gaat verder dan alle andere dieetboeken, omdat het niet doet aan symptoombestrijding, maar de oorzaken daadwerkelijk aanpakt! Benieuwd geworden? Lees dan gauw verder!

Je brein stuurt elk aspect van je lichaam, gezondheid, dagelijkse functies en relaties aan. Wanneer een van deze gebieden het laat afweten, dan doet je brein dat ook en vice versa. Als je een van de honderd miljoen vrouwen bent die lijdt onder breinmist, angsten, depressie, verslaving, vergeetachtigheid, het gevoel dat het je allemaal te veel is, uitputting en andere breingerelateerde problemen, dan is dit echt een boek voor jou!

Waarom het brein-body dieet?

Sara Gottfried ontwikkelde haar brein-body dieet om vrouwen te helpen om de verbinding tussen het brein en het lichaam te herstellen. De relatie tussen beiden is essentieel om goed te kunnen functioneren en ons lichaam ook in de toekomst te beschermen. Daarnaast kiest Sara ervoor om voeding en lifestyle als medicijn in te zetten in plaats van medicijnen die zich met een snelle oplossing alleen richten op specifieke symptomen. Deze natuurlijke veranderingen activeren het natuurlijk vermogen van je lichaam om de balans te herstellen én te behouden.

Symptomen van brein/body inzinking

  • Te veel druk en stress ervaren, alsof je rondjes draait zonder vooruitgang te boeken;
  • Gewichtstoename, een dikkere taille, problemen met afvallen;
  • Vocht vasthouden, je opgeblazen voelen, doffe teint, gevoeligheid voor chemicaliën;
  • Breinmist, niet vooruit te branden, concentratieproblemen of niet helder denken, langzame mentale verwerking;
  • Onverschilligheid, minder empathie, sociale eenzaamheid, of het gevoel te moeten overheersen of controle uit te oefenen;
  • Lekkende darm, wat zich uit in winderigheid, opgeblazen buik, maagzuur, constipatie, dunne ontlasting;
  • Gevoel dat alles te veel is, rusteloosheid of angstgevoelens;
  • Problemen om ‘s nachts door te slapen;
  • Burn-out, depressie, impulsiviteit, agressie;
  • Trek in suiker, alcohol of zuivel, waar je maar niet vanaf kunt komen;
  • Verslavingsneigingen op het gebied van alcohol, eten, beweging, shoppen, social media of je smartphone;
  • Permanente onaangename gezichtsuitdrukking;
  • Gebrek aan eigenwaarde, vrijheid of zekerheid over je gezondheid of de toekomst;
  • Het gevoel dat je je kortetermijngeheugen kwijt raakt.

De beschadigde zeven

De beschadigde zeven bestaat uit zeven dingen die je kunt verbeteren om je brein lichaam connectie te verbeteren en hierbij dus je algehele gezondheid:

Toxinen

Draai de schade terug om je stemming te verbeteren je mitochondia weer aan te zeten en meer energie te krijgen.

Je lichaamsgewicht setpoint

Hoe corrigeer je hormonen, verbrand je lichaamsvet en raak je voor altijd gewicht kwijt.

Breinmist

Zo werk je hem weg, denk je weer helder en neem je verstandige beslissingen.

Verslavingen

Bedraad je obsessieve hersenbanen opnieuw om de innerlijke chaos te temperen,  er meer bij te zijn en een blijvend vredig gevoel te creëren.

Angsten

Zo kalmeer je overactieve bedrading, beheers je stressvolle gedachten en zet je brein/body genezingssysteem aan.

Depressies

Zo klim je uit het diepe dal, heb je geen pillen meer nodig en krijg je weer plezier in het leven.

Je geheugen

Hoe je op middelbare leeftijd en ouder goed voor je lichaam zorgt om het jong te houden. En hoe je geheugenverlies voorkomt.

Conclusie

Het is een zeer inspirerend boek met ontzettend veel informatie. Het viel dan ook niet mee om een samenvatting te maken van dit unieke boek. Ik geloof er heilig in dat je brein en body samen moeten werken. Het is hetzelfde als je gevoel en je verstand. Voeding, ontspanning, minder straling en beweging zijn belangrijke factoren om je leven nog gezonder te maken. Het is Sara Gottfried gelukt om mensen nog meer bewust te maken met het feit dat je zelf veel gezondheidsproblemen kunt verbeteren en voorkomen (natuurlijk niet alles!) Daarnaast laat ze je inzien dat in een maatschappij vol met artsen die gericht zijn op symptoombestrijding te kiezen voor zelfheling en zelfredzaamheid met handige tips en mogelijkheden naar een gezonder brein en lichaam.

Het brein body dieet | Reset je brein in 40 dagen | Sara Gottfried | Uitgeverij Harper Colllins | Beschikbaar vanaf 21 mei  a.s. | Prijs € 19,99 te koop bij o.a. Bol.com

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .