Forest Feast

BOEKRECENSIE: het nieuwe FOREST FEAST kookboek

Heb je veel vegetariërs om je heen? Of wil je zelf meer groenten eten en inspiratie voor nieuwe vegetarische recepten? Dan moet je zeker weten dit boek aanschaffen. Buiten het feit dat er super fijne en mooie gerechten in staan is het ook een ontzettend feel-good boek! Wat een prachtige sfeer foto’s en geweldige menu ideeën staan er in het Forest Feast kookboek.

Forest Feast

Wat begon voor een nieuw avontuur voor de schrijfster Erin Gleeson groeide uit tot een prachtig kookboek. As fotograaf verhuisde ze samen met haar man naar een huis midden in het bos. Alle foto’s hebben dan ook een geweldige sfeer. Groen, warm en pure comfort. In dat prachtige huis ontvangen ze al jaren vrienden en familie en geven grote etentjes en feestjes. Alles menu’s in dit boek zijn met de insteek om te koken naar het seizoen, en goed voor te bereiden. Heel verfrissend vind ik ook dat de recepten vrij simpel zijn met veel gangbare producten, daar hou ik altijd van.

Wat direct opvalt is de inhoudsopgave. Alle recepten zijn gecategoriseerd in thema’s. Thema die je onder andere terug vindt zijn bijvoorbeeld, voorjaarsfeest, saladebuffet, ijstheefeest, doordeweekse etentjes, zomerlunch en zo kan ik nog even doorgaan. Onder elk thema staan de recepten vermeld, zo zie je direct of dat thema bij je smaak past. Buiten alle heerlijke vegetarische recepten staat het boek ook vol met (alcholvrije) drankjes. Bij elke menu staat een passend drankje als recept, hoe handig is dat! Ook is er een vegan&glutenvrij hoofdstuk, dit vind ik zelf erg handig aangezien ik daar zelf niet in thuis ben. Zo kun je al je gasten wat bieden.

De recepten in het Forest Feast kookboek zijn erg verrassend. Hoewel ik zelf vrij veel (vegetarische) kookboeken heb zie ik in dit boek erg veel nieuwe dingen of combinaties waar ik zelf niet aan zou denken. Bij elk recept staat een mooie foto van het resultaat (altijd fijn om af te kijken) en duidelijk en simpel wat erin gaat. De meeste recepten bevatten rond de 5 a 6 ingrediënten en dat is super fijn! Vaak als er vrienden komen maken wij de fout om ingewikkelde recepten te maken, hier is natuurlijk niets mis mee maar soms is het erg fijn om voorbereid te zijn en zo een prachtige salade van courgette, edameboontjes, mozzarella en pesto op tafel te zetten. Dan is er tenminste voldoende tijd om samen bij te kletsen en te proosten op een mooie avond.

Buiten alle heerlijke recepten om voor lekkere hapjes, maaltijden en drankjes geeft ze ook vele tips om een feestje te organiseren. In het boek staan veel DIY versierings tip, zo geeft ze bij veel pagina’s kleine tips om je kaas en wijn feestje net wat leuker te maken. Er is een duidelijk uitleg over de tafelversiering en hoe je een bepaalde sfeer creëert. En als je de foto’s ziet dus besef je je dat dat is wat haar foto’s uitstralen. Bij het zien van haar gedekte tafels, prachtige bloemen en lampjes wil je zo aanschuiven aan tafel.

Met dit boek heb je een schat aan mooie recepten en een handboek voor het organiseren van een feestje, de uitnodigingen en tafelversiering. Met het idee: ‘ Iedereen kan een etentje geven’ is dit boek gemaakt en ik moet eerlijk bekennen ze heeft gelijk. Na het lezen en bekijken van dit boek sta ik te popelen om vrienden uit te nodigen en de heerlijke vegetarische menu’s uit te proberen. Ik ben fan en ga dit boek ook zeker cadeau doen aan een aantal (vegetarische) vriendinnen!