BOEKRECENSIE: Inner Spark – Kristin Vikjord

Het dagelijks leven van jonge vrouwen is vaak overweldigend. Naast een gezin, werk, een social leven en sporten wordt je overspoeld door prikkels van buiten. De druk van alles goed doen en 6 ballen hoog houden is bijna niet te doen en dit boek laat zien dat je juist in deze tropenjaren je licht en vrij kunt voelen en gelukkig kunt zijn. Met dit boek ga je op zoek naar je Inner Spark, lees mee en ontdek jouw Inner Spark ook!

Dit boek is echt een duwtje in de rug en op het moment dat ik dit boek ontving had ik dit precies nodig. Het is perfect en zit vol met mooie verhalen, inzichten en oefeningen om het beste uit je leven (lees: tropenjaren) te halen. Ik kan dan ook niet wachten en duik er meteen in en ondanks dat ik mijzelf niet altijd even goed kan concentreren, lees het prettig en fijn weg. Ik deel graag een aantal mooie inzichten uit het boek.

Het boek bestaat uit 3 delen:

• Deel 1 “Wat is normaal?”
  • Deel 2 “Helderheid leidt je door de eerste stappen van zelfonderzoek om je gewaarzijn te verhelderen en vergroten”
  • Deel 3 “Zeggenschap”

Kristin Vikjord is één grote inspiratiebron

Kristin is psycholoog, yoga- en mindfulnessdocent en influencer. Ze is medeoprichter van Delight Yoga met 5 studio’s in Amsterdam en Den Haag en initiatiefnemer van de Inner Peace Conference en de Artic Yoga Conference. Daarnaast is ze bovenal moeder van 2 jongens en weet ze hoe veeleisend het gewone leven kan zijn. Kristin woont afwisselend in Amsterdam en Noorwegen.

Voel je licht tijdens de tropenjaren

Kristin heeft met haar ervaring en kennis heel veel mooi inzichten, verhalen en informatie waarmee je kunt leren om lichter door de tropenjaren heen te komen. Het is een veeleisende wereld en we moeten al zoveel, maar met dit boek komt de rust je tegemoet en krijg je prachtige inzichten en aha-momenten om deze periode minder zwaar te maken. Ook staan er handige oefeningen in je je bewust maken wat je kunt veranderen en hoeveel kracht je eigenlijk al in jezelf terug kunt vinden.

Na het lezen van de eerste pagina was ik al verkocht, wat een fijn boek en het zit vol met inspiratie! Ieder hoofdstuk zit vol met mooie inzichten en terugblikken op het leven van Kristin (en haar familie) zelf. Daarna bevat het boek prachtige oefeningen, die ik met liefde gedaan hebt en zo meer kon ontspannen. Het heeft echt bijgedragen aan mooie inzichten en heeft gezorgd voor meer ontspanning en meer zelfliefde tijdens mijn tropenjaren. Het boek is dan ook een aanrader voor iedere drukke (mama) vrouw die in deze tijd vele ballen omhoog moet houden!

Inner Spark | Kristin Vikjord | Kosmos Uitgevers | Prijs € 22,50 | Te koop bij o.a. Bol.com