` BOEKRECENSIE: Koolhydraatarme bijbel - Janneke Vreugdenhil - Boost your Health

[wlm_loginform]

BOEKRECENSIE: Koolhydraatarme bijbel – Janneke Vreugdenhil

Ondanks dat ik niet zo zeer koolhydraten vermijd, vind ik het wel belangrijk dat we met z’n allen meer groenten en gezonde vetten gaan eten. Deze ultieme koolhydraatbijbel van Janneke Vreugdenhil zit dan ook vol met heerlijke gezonde recepten die je in een handomdraai maakt. Voorlopig ligt deze dan ook in de keuken, want dat er meer recepten gemaakt gaan worden is zeker! Lees en kijk mee waarom dit boek vol heerlijke recepten echt een must have is voor jou!

Waar moet je beginnen

Het boek vertelt je duidelijk waar je moet starten als je minder koolhydraten of koolhydraatbeperkt wilt eten. Wat een groot misverstand is dat dit boek volledig koolhydraatloos is, het geeft alleen gezonde langzaam werkende koolhydraten aan en deze hebben we zeker nodig. Ideaal als je gezonder wilt leven. Janneke geeft in haar voorwoord precies weer wat je kunt verwachten van het boek. Ook kun je terugvinden hoe je het handigst dit boek gebruikt. En wist je dat alle recepten glutenvrij zijn? Althans je wel glutenvrije haver en sojasaus gebruikt.

Langzame koolhydraten

In het boek wordt precies uitgelegd wat koolhydraten zijn en hoe je deze kunt verdelen in goede en slechte koolhydraten, wat dit met je lichaam doet en hoe een koolhydaatarm(er) voedingspatroon eruit ziet. Ook is er een fijne korte en duidelijke uitleg over het ketogene dieet. Mocht je met die insteek dit boek gebruiken, dan is het zeker handig om deze even door te lezen.

De keuze is reuze

Het boek bestaat naast handige informatie over koolhydraatarm eten uit de volgende handige hoofdstukken met heerlijke recepten:

• Basisrecepten
  • Brood & Co
  • Ontbijt
  • Eieren
  • Salades
  • Soepen
  • Glorieuze Groenten
  • Vis
  • Vlees
  • Aardappel Anders
  • In plaats van rijst
  • Net geen pasta en noedels
  • Pizza, quiche en meer
  • Dips en spreads
  • Bites
  • Drinks
  • Toet
  • Ander zoet

Het is een heel handig praktisch boek met ontzettend veel heerlijke, gezonde en tevens makkelijk te bereiden recepten erin. Het is met recht een bijbel te noemen, want je kunt hier voor iedereen wel een favoriet uit halen en voor elke maaltijd iets terugvinden wat bij jou past. Ik ben klein begonnen en heb een heerlijke groene smoothie gemaakt met boerenkool, limoen, appel en avocado en deze was ontzettend lekker. Het boek staat nu ook standaard in de keuken, want dat er meer recepten gaan volgen, dat is zeker! Met recht een aanrader voor iedereen!

Koolhydraatarme bijbel | Janneke Vreugdenhil | Carrera Culinair | Prijs € 33,99 | Te koop bij o.a. Bol.com