` BOEKRECENSIE: Makkelijk koolhydraatarm genieten - PS Food & Lifestyle - Boost your Health

[wlm_loginform]

BOEKRECENSIE: Makkelijk koolhydraatarm genieten – PS Food & Lifestyle

Dit kookboek is al prachtig om te zien, maar zit boordevol informatie en heerlijke koolhydraatarme recepten. Bij PS Food & Lifestyle zijn ze ervan overtuigd dat een verantwoord voedingspatroon één van de belangrijkste voorwaarden is voor een gezonde en energieke levensstijl en daar sluiten wij ons helemaal bij aan. Naast een prachtig kookboek heeft PS Food & Lifestyle ook voedingsproducten die aansluiten bij een gezonde(re) levensstijl. Ik ga je er alles over vertellen, lees je mee?

Voedzaam eetpatroon

Om een voedzaam eetpatroon te hebben of te ontwikkelen is het belangrijk om aandacht te geven aan de 3 macronutriënten, namelijk goede koolhydraten, eiwitten en gezonde vetten. In het boek wordt hier uitgebreid over verteld en daarnaast wordt er aandacht geschonken aan gezond gewicht verliezen.

Compleet stappenplan

In het boek kun je een heel fijn stappenplan terugvinden die jouw helpt naar een gezond(er) voedingspatroon. Zo kun je precies lezen wat het beste is voor jou, krijg je leefstijladviezen en krijg je tips hoe je dit makkelijk in de praktijk kunt toepassen. Ook is het leuk om te lezen wat voor soort eettype je bent. Dit wordt uitgebreid uitgelicht inclusief voorbeeldmenu’s, ideaal om zo meer inzicht te krijgen in jouw voedingspatroon.

Verleidingen

Misschien wel één van de belangrijkste dingen, want gezond en voldoende eten is makkelijk mits je weinig onderneemt. Maar als je op pad gaat of een etentje hebt of iets wilt vieren dan kom je snel in de verleiding om meer te nemen dan nodig is. In het boek vind je daarom tips voor als je op vakantie bent, als je uit eten gaat en hoe je met alcohol omgaat als je op een gezonde manier gewicht wilt verliezen.

Heel veel recepten

Het boek heeft heel veel lekkere en gezonde recepten. Zo vind je er heerlijke ontbijtjes, lunchgerechten, tussendoortjes en diner recepten. Wat ik ook superleuk vind is dat Fabienne de Vries, Pauline Wingelaar en Bridget Maasland hun favoriete recept delen. Ook vind je er fantastische tips van de sterrenchef Kris de Roy. Kortom heel veelzijdig, makkelijk, gezond en bovenal lekker.

Zelf heb ik de heerlijke kokospannenkoekjes gemaakt met warme appel, kaneel en walnoten (in plaats van munt, wat ik niet in huis had) en die waren echt zo lekker. Bekijk hierboven het resultaat!

Ik vind het een fantastisch boek vol met inspiratie om gezonder te eten en de recepten spatten van de afbeeldingen af en je hebt dan ook gelijk zin om direct aan de slag te gaan. Voorlopig ligt dit exemplaar nog in de keuken, zodat ik regelmatig iets lekkers uit dit boek kan maken. Gezond en lekker eten is niet moeilijk, maar gezond afvallen is soms wel een uitdaging en daarin kan dit boek echt een steuntje in de rug bieden.

Makkelijk, gezond & koolhydraatarm genieten | PS. Food & Lifestyle | Kosmos Uitgevers | Prijs € 24,99 | Te koop bij o.a. Bol.com