` BOEKRECENSIE: Mealprepping by Keda Black - Boost your Health

BOEKRECENSIE: Mealprepping by Keda Black

Mealpreppen, je houd ervan of helemaal niet! Ik houd ervan, maar ik zeg eerlijk dat ik het niet niet altijd toepas en daarin wel wat inspiratie kon gebruiken. Met het boek “Mealprepping” van Keya Black komt hier verandering in en zie ik hoe leuk en handig het eigenlijk is om dit toe te passen. Vind jij het ook leuk en kun je wel wat inspiratie gebruiken? Lees dan gauw verder en ontdek hoe makkelijk en handig het eigenlijk is om dit toe te passen.

Koken voor heel de week

Het boek start met een handige introductie van mealprepping, waarin 3 grote voordelen genoemd worden. Deze voordelen zijn meer rust, meer verantwoord eten en altijd zelf gemaakt en minder verspilling. Als je nu nog niet overtuigd bent, dan weten wij het ook niet! Maar wat is mealprepping nu eigenlijk? Het is heel simpel, het is gewoon koken voor heel de week. Je doet in 1x alle boodschappen en bent 1 dag veel aan het koken voor de rest van de week en daarna is het alleen opwarmen en genieten. Je kunt dan gewoon met een gezin binnen 10 minuten aan tafel. Dat klinkt vast als muziek in je oren 🙂

Hoe ga je te werk?

In dit boek staat heel precies beschreven hoe je het weekmenu kan toepassen. Je gaat eerst boodschappen doen met het lijstje en zorgt ervoor dat je een paar handige voorraadpotten tot je beschikbaarheid hebt. Vervolgens kun je stap voor stap de voorbereiding met het koken doorlezen en toepassen. Tevens staat er ook bij wat je de desbetreffende dag zelf nog moet doen om zo snel mogelijk aan tafel te gaan. Alles staat er stap voor stap en dag voor dag vermeld, echt heel fijn!

Praktische adviezen

In het boek staan tevens handige praktische adviezen. Bijvoorbeeld welke materialen je het beste kunt gebruiken, de timing en hoeveelheden die je kunt gebuiken, de alternatieven voor fabrieksproducten en hoe je het beste je eten kunt bewaren. Heel fijn om te lezen en dat maakt het goed inzichtelijk wat de mogelijkheden zijn als je eten over hebt, je het goed wilt bewaren en in welke materialen je dit het beste kunt doen.

Seizoensproducten

Het boek is opgedeeld in handige weekmenu’s om mealprepping toe te passen, maar tevens ook in de seizoenen herfst, winter, lente en zomer. Dit is bewust gedaan, zodat je precies weet in welke periode je deze menu’s kunt toepassen. Daarnaast vind je ook een uitgebreide lijst terug met seizoensproducten opgedeeld in de seizoenen, zodat je precies weet wat je in welk seizoen het beste kunt eten. Superhandig!

Mijn ervaring met dit boek

Ik vind de menu’s makkelijk toepasbaar en houd af en toe nog wat restjes over die ik dan makkelijk kan bewaren. De gerechten zijn niet allemaal geliefd bij de kids, maar kijk wat voor jou het beste werkt en pas dit toe. Het is heel makkelijk om alles te bereiden en te switchen als je liever een andere groente wilt uit het seizoen bijvoorbeeld. De bonus recepten die altijd een guilty pleasure zijn, zijn ook een feestje om toe te passen. Wij zijn helemaal fan en ondanks dat ik vaak voor 2-3 dagen boodschappen haal, zal ik nu bewuster kiezen en koken dankzij dit fijne en handige boek en zitten wij voortaan heel snel aan tafel te genieten van deze heerlijke recepten!

Waarom je dit boek echt moet aanschaffen

Als je meer wilt weten hoe je voor jezelf of je gezin beter en sneller gerechten op tafel wilt zetten. Bereid bent om van te voren gerechten te maken, zodat je sneller aan tafel kunt en wilt genieten van veel variatie, seizoensgebonden recepten en niet meer iedere dag lang in de keuken wilt staan. Het is ideaal en zo makkelijk toepasbaar, met dit boek kan iedereen aan mealprepping doen en geloof mij het is het waard!

Meal Prepping | 1x koken voor heel de week | Keda Black | Uitgeverij Gottmer | Prijs € 24,99 | Te koop bij o.a. Bol.com