` BOEKRECENSIE: Ongetemd leven - Glennon Doyle - Boost your Health

BOEKRECENSIE: Ongetemd leven – Glennon Doyle

Dit boek is mijn nieuwe bijbel. Ik ben erin begonnen en kan het niet meer naast mij neer leggen. Het geeft je inzichten die je nog nooit hebt ervaren en laat je inzien dat je je leven wel degelijk kunt veranderen en jezelf meer lief kunt hebben. Het boek is voor mij van onschatbare waarde en ik zou dan ook graag willen dat elke vrouw dit boek leest. Het spreekt je toe op vele manieren en laat je door middel van situaties inzien hoe het anders – en beter – kan of dat je al op de goede weg bent. Als zou je het boek meerdere keren lezen, dan haal je er iedere keer precies uit wat jij nodig hebt. Als je nu nog niet nieuwsgierig bent geworden, dan weet ik het niet ­čśë Lees gauw verder en neem een kijkje in de wereld van “Ongetemd leven”.

Het boek bestaat uit kleine hoofdstukken met verhalen. Verhalen die je inzicht geven over hoe de wereld nu is, hoe je je eigen wereld kunt veranderen en hoe je dus ongetemd kunt leven zonder wat anderen hiervan vinden. We leven in een wereld waarin iedereen wel een mening over dingen heeft. Een wereld waarin er verwacht wordt dat vrouwen zich een bepaalde manier gedragen, er een bepaalde manier uitzien en dat mannen vooral heel stoer moeten zijn, niet mogen huilen en zeker niet op ballet mogen gaan. Hierin laten we ons leiden door bepaalde rollen en gedachten over hoe we zouden moeten zijn. Maar wat als we gewoon onszelf mogen zijn en ongetemd mogen en kunnen leven? Dit boek laat je inzichten zien om dit te bewerkstelligen.

Stel je voor dat je gewoon jezelf kon zijn wie je was voordat de wereld je vertelde wie je moest zijn?

Ergens diep in onszelf zit het verlangen om volledig jezelf te zijn. Meestal laten we onszelf leiden door anderen, gebeurtenissen en hoe de wereld vindt dat wij moeten zijn. Het boek gaat over het erkennen van je pure intuïtie, je verlangen om dingen te veranderen, te verbeteren en vooral te kiezen voor jezelf.

Het is moeilijk om het boek samen te vatten, want het bevat zoveel waarde, levenslessen en inzichten dat je hoofd ervan gaat duizelen. Het is direct, nuchter geschreven en ieder hoofdstuk is weer een prachtig geluid van nieuwe inzichten, de kracht van intu├»tie en jezelf beter leren kennen. Dit boek heeft ervoor gezorgd dat ik mijzelf minder bezig houd met de oordelen die anderen over mij hebben. Het geeft je kracht, inzichten en leert je om de vragen “Wie ben ik?” en “Wat wil ik?” nu echt te kunnen beantwoorden.┬á

Ik heb het al een beetje verklapt, maar dit is geen boek dit verstoft in jouw boekenkast. Dit boek zul je overal mee naartoe nemen, net zo lang totdat je hem uit hebt en weer opnieuw wilt lezen. Dit boek grijpt je leven vast en leert je om te kiezen voor jezelf, je intuïtie te omarmen en minder hard te zijn voor jezelf. De verwachtingen van anderen naast je neer te leggen en op jouw gevoel verder te leven. Het boek raakt je in je hart, is direct en helpt je te veranderen in de persoon die je werkelijk bent. Het is een waar cadeau voor jezelf en anderen om dit boek te lezen. Je haalt er levenslessen uit en leert om minder hart voor jezelf te zijn, niet alleen maar in hokjes te denken en te zijn wie je werkelijk bent. Bedankt dat ik het boek mocht reviewen, dit boek is in 5 jaar tijd het beste cadeau geweest die ik mij kon wensen!

Ongetemd leven | Glennon Doyle | Kosmos Uitgevers | Prijs ÔéČ 20 | Te koop bij o.a. Bol.com