Self Love Talk

BOEKRECENSIE + WINACTIE: Self Love Talk

Steeds meer lijken wij vrouwen te beseffen dat het allemaal begint met meer zelfliefde. Je kunt tenslotte nog beter voor anderen zorgen als je zelf ook goed voor jezelf zorgt. Merel Teunis ( van Healthy Wanderlust!) heeft een uniek handboek geschreven over liefdevolle aandacht voor jezelf! Dit “Self Love Talk” handboek zal je inspireren om elke dag liefdevol voor jezelf te kiezen. Wij zijn heel nieuwsgierig en vertellen je er alles over en mogen bovendien nog 2 exemplaren weggeven, hoe gaaf is dat? Lees je mee?

Wat is zelfliefde?

Merel deelt in het begin van het boek haar eigen zelfliefde journey met de lezers en dan begrijp je meteen waarom ze dit boek geschreven hebt. Ze neemt haar mee naar haar eigen reis naar meer zelfliefde en voor mij zitten er heel herkenbare en confronterende stukken in. Heel mooi om te zien dat ze de lezers echt mee neemt in haar leven, pijn, groei en meer zelfliefde. Ook wordt er van verschillende kanten belicht wat zelfliefde precies is. Ze belicht dit heel mooi in haar boek en ik zal er een aantal laten horen. Self-love is rekening houden met haar/zijn eigen welzijn en geluk. Self-care is zorg voor zichzelf, In het Japans is het een reden om te bestaan. Een reden om in de ochtend op te staan, om te kunnen genieten van de zin van het leven, het hebben van een doel, een passie en iets om voor te leven. Zo kun je er nog veel meer terugvinden in dit boek, maar de laatste die ik hier noemde vind ik heel erg mooi verwoord en precies zoals ik het zelf ook zie.

De elementen van een liefdevolle levensstijl

Ik het boek neemt Merel je mee naar verschillende delen van een liefdevolle levensstijl, deze zijn:

• Deel 1: Wat is zelfliefde?
  • Deel 2: De relatie met jezelf
  • Deel 3: De relatie met anderen
  • Deel 4: Het belang van de juiste self-care
  • Deel 5: Een krachtige en positieve mindset
  • Deel 6: Streven naar een gezond lichaam

Waarom zelfliefde een vak op school moet zijn

Op school richten we ons veelal op vakken zoals rekenen en taal (die zeker heel belangrijk zijn!), maar het sociale aspect komt weinig naar voren. Hoe je beter met iemand om kunt gaan, meer zelfliefde kunt hebben, hoe je ruzies of conflicten volwassen op kunt lossen, hoe je beter je grenzen kunt aangeven. Er zijn zelfs mensen die heel intelligent zijn, maar het helaas heel lastig vinden om met mensen goed te communiceren, een ei te bakken of dingen zelfstandig op te lossen. Oftewel hoe zorg je het beste voor jezelf?

In 2012 studeerde Merel af als pedagoog en gedurende acht jaar werkte ze dagelijks met kinderen van verschillende leeftijden en met elk hun eigen verhaal. Van dichtbij heeft ze meegemaakt wat het effect is van traumatische gebeurtenissen en het gebrek aan liefde, zorg en aandacht is op de ontwikkeling van kinderen. Het is dan ook geweldig om te zien dat er op scholen steeds meer aandacht wordt geschonken aan onderwerpen als mindfulness. In Amerika worden vaak al meditatie oefeningen gedaan in klassen, hopelijk gaat dit in Nederland ook steeds meer komen.

Je moet – GEWOON – meer van jezelf houden!

Je hebt het vast weleens gehoord, maar zo makkelijk als het gezegd wordt is het helaas niet. We leren dit van niemand en moeten de basis in onszelf terugvinden. Dus hoe doe je dit dan precies? Om echt te kunnen werken aan de relatie met jezelf is het essentieel om jezelf beter te leren kennen. Dit kan op verschillende manieren. Wat in ieder geval belangrijk is dat je meer stilstaat bij jezelf, meer verbinding zoekt met je lichaam, je leert luisteren naar een gevoel, dat je kwetsbaar durft te zijn en dat je jezelf meer leert te accepteren. In dit prachtige boek kun je er alles over lezen en het is mega waardevol als je dit goed doorneemt en jezelf in goede en slechte tijden kunt waarderen.

Het boek is ontzettend waardevol en alles omvattend. Ik heb veel zelfliefde / zelfhulpboeken gelezen, maar dit is echt een blijver!  Het is ontzetten mooi geschreven, concreet en helpt je echt op weg naar meer zelfliefde. Ook is het mooi dat Merel haar eigen ervaringen en obstakels deelt met de lezers. Daarnaast bevat het boek heel veel tips, recepten en opdrachten om aan de slag te gaan en jezelf meer lief te hebben en beter voor jezelf te zorgen. Ik houd dit boek voorlopig op mijn nachtkastje en als ik even een slecht moment heb of te hard ben voor mijzelf, dan pak ik het meteen er weer bij. Dit boek is een aanrader voor iedereen die wel wat meer zelfliefde kan gebruiken en waarbij zelfzorg soms een uitdaging kan zijn!

WINACTIE!

Wij mogen maar liefst 2 exemplaren weggeven van dit fantastische boek!

Wat moet je hiervoor doen?