BOEKRECENSIE+WINACTIE: Bestemming Fijn Leven – Vivian Halmans

Adembenemend wordt ik al wakker geschud bij het voorwoord in het boek. Het is duidelijk, direct en geen poespas, daar houd ik van! Bestemming Fijn Leven heet het boek en dat is wat we natuurlijk allemaal graag willen. Ondanks de dieptepunten er toch een zo mooi mogelijk leven van maken en genieten van de tijd die je nog hebt. Oké dit klinkt wat zwaar, maar Vivian – de schrijver van dit boek – kreeg na een vreselijke ziekte de stempel ongeneeslijk ziek en verloor bijna alles. Ze gaf nooit op en dankzij neurochirurgen en een ijzeren wilskracht zocht en vond zij de 12 sleutels voor haar weg naar een fijn leven. Dit boek is eerlijk, rauw en zit vol met inspiratie om zelf aan de slag te gaan en van jouw leven – ondanks dieptepunten – een FIJN LEVEN te maken en dit alles met een vleugje humor, lees je mee? Bovendien kun je tevens kans maken op 1 van de 2 exemplaren die wij weg mogen geven!

Na het voorwoord lees ik aan een stuk verder, want in het eerste hoofdstuk vertelt Vivian haar levensverhaal. En dat is nog eens een verhaal. Heel heftig om te lezen, sommige dingen zijn herkenbaar en ik weet uit ervaring dat het soms heel lastig is om door te zetten en je positiviteit te behouden als je zoveel tegelijkertijd meemaakt. Naast veel heftige ervaringen, is de clusterhoofdpijn er een die niet lijkt te stoppen. Ze heeft hier al eerder een blog voor ons over geschreven en ik vind het bewonderenswaardig hoe ze zich hier in staande hield/houd. Gelukkig is er hulp gekomen uit onverwachte hoek en is ze behandeld op speciale wijze om dit weer onder controle te krijgen. Hoe zij uit dit dal is gekomen is dan ook fantastisch en de keuze om lifecoach te worden is natuurlijk helemaal passend.

Daarna volgen er hoofdstukken waarbij ze andere mensen inspireert, maar vooral motiveert om net als haar te knokken in het leven en te genieten van alles wat er is en waar je liefde voor hebt. Dat zijn namelijk de 12 sleutels naar een fijn leven. Benieuwd wat je kunt verwachten? Ik deel hieronder de sleutel hoofdstukken met jouw en zal daarnaast mijn mening geven over dit boek.

• Sleutel 1 : Denk- Kracht
  • Sleutel 2: Bewustwording
  • Sleutel 3: Toverwoord
  • Sleutel 4: Time Management
  • Sleutel 5: Relax & Reload
  • Sleutel 6: Dankbaarheid
  • Sleutel 7: Geniet van je geluk!
  • Sleutel 8: I love ME!
  • Sleutel 9: Hou vol!
  • Sleutel 10: Laat los!
  • Sleutel 11: Je binnenste buiten
  • Sleutel 12: De stroom van het leven

Gouden Sleutels

De sleutel hoofdstukken geven je meer inzicht in je leven en leren je op nuchtere wijze (met een beetje humor) om problemen, angst en stress situaties de baas te zijn. Maar ook de dingen aan te pakken als je even niet zo lekker in je vel zit of meer wilt in het leven dan nu het geval is. Wij vrouwen piekeren nogal veel en ook dat kun je makkelijk verminderen met de juiste aanpak. Ook wordt verteld dat multitasken toch niet zo handig is, wij vrouwen kunnen het allemaal maar moeten we dit ook willen? Alles tegelijk doen geeft waarschijnlijk ook weer meer stress, dus dan toch maar niet. Het hoofdstuk Relax & Reload laat je letterlijk zien hoe je moet ontspannen en geloof mij dat veel vrouwen hier heel veel baat bij hebben. Ik heb jarenlang chronische stress gehad en wist niet wat ontspanning was. Pas nu kan ik mij er langzaam aan over geven en merk ik dat ik er heel erg blij van wordt. Daarnaast ontdek je wat de kracht is van dankbaarheid, hoe je echt kunt genieten van jouw geluk en meer van jezelf kunt houden en hoe je veranderingen nu wel vol kunt houden.

Het boek is echt een prachtig handboek naar een gelukkiger leven met minder stress, meer groei en meer zelfvertrouwen. Daarnaast is het heel makkelijk en puur geschreven en ze schrijfster neemt je dus echt mee aan de hand. Daarnaast helpen de 12 sleutels enorm als je worstelt met bepaalde gebieden en meer voldoening wilt in het leven. Het is met een vleugje humor geschreven en dat maakt het heel fijn om ermee aan de slag te gaan en volledig te kiezen voor wie jij werkelijk bent en wat jij wilt in het leven. Vivian heeft een bewogen leven achter de rug en toch altijd de positiviteit weten te behouden en het doorzettingsvermogen om door te gaan en het beste te maken van het leven. Ze is nu gelukkiger dan ooit en wil dit aan iedereen meegeven door middel van deze sleutels (hoofdstukken) met inzichten, motivatie en inspiratie om het beste uit jouw leven te halen.

Meer informatie

Wil je meer weten over dit geweldige boek? Kijk dan hier voor meer informatie en koop hem voor jezelf of geef hem cadeau!

WINACTIE!