Member login

Username
Password

» Lost your Password?



Fit to Fat to Fit #3

In mijn vorige blog kon je lezen hoe mijn ontmoeting met mijn coach Miranda ging. Vandaag gaan we een stapje verder. Ik ga namelijk naar de sportschool toe waar zij les geeft en krijg personal training en tips hoe ik nog beter kan trainen. Heel benieuwd en een beetje gespannen stap ik dan ook in de auto. Lees je mee hoe het ging en wellicht zijn de tips ook handig voor jou!

Omdat ik heel mijn leven heel veel gesport hebt, weet ik goed wat ik moet doen bij het trainen in de sportschool. Zelf ga ik 5 min vol gas cardio doen en als ik lekker warm ben dan gaan we door met krachttraining en ik eindig met 15 min hardlopen (interval) en doe dit zo’n 3 á 4 keer per week ruim een uur. Dit past precies naast mijn business, zorg voor de kids en andere zaken. Daarnaast geef ik mijn lichaam na een training meestal 1 dag rust, zodat mijn lichaam zich beter kan herstellen. Maar ik geloof altijd in verbetering en omdat mijn coach ook de nodige ervaring heeft en diverse technieken kent, was ik heel benieuwd om met haar samen te trainen en te kijken naar verbeteringen, uitdagingen en optimale vetverbranding om zo langzaam in shape te komen.

Onderweg in de auto naar mijn coach

Zodra ik binnen kwam moest ik gelijk aan de bak. Even flink opwarmen met hardlopen en kijken wat voor mij het beste werkt. Zo mag ik vanaf nu 15 min hardlopen met 1,5 helling en dan 2 min hardlopen en 2 min wandelen om en om. Daarna mocht ik gelijk door naar de crosstrainer en gingen we nog een tandje harder. Het wisselende en ik moest een bepaald aantal passen aanhouden, best wel pittig achter elkaar maar uitdagend genoeg om door te gaan 🙂

Mijn coach heeft een achtergrond als bodybuilder, is personal coach/trainer en geeft yoga/pilates lessen en heeft een thuis een eigen studio en werkt ook bij de sportschool waar ik die dag een dagje mee mocht trainen. Vervolgens gingen we het krachthonk in en mocht ik de legpress gaan doen. Helaas niet het vertrouwde 3 x 15, maar een echte uitdaging voor mijn spieren vroeg om een ander soort training. Zo moest ik 20 keer snel, daarna heel gecontroleerd 5 keer langzaam en daarna weer 10 keer heel snel. Maar zoals ze zelf altijd zegt, wel met liefde!

Daarna deden we dezelfde techniek bij de leg curl en daarna waren mijn armen aan de beurt en na verzuring in mijn benen waren mijn armen ook niet lief achtergelaten 😉 Mijn coach is een superlieve vrouw, maar ze weet van aanpakken en is heerlijk direct, ik houd daarvan!

Vervolgens deden we nog een aantal grondoefeningen, buikspieroefeningen en oefeningen voor meer balans. Ik was na 1,5 uur trainen helemaal op en voelde mij heerlijk (echt waar!). Daarna praten we nog even over de voeding, hoe het nu gaat en gaat ze een speciaal workoutschema op maat voor mij maken. Heel fijn en super motiverend!

Toen was het weegschaalmoment en dat was een opluchting eerlijk gezegd. Ik eet gezond en train heel, maar had nog niet superveel resultaat en de weegschaal thuis maakte mij wel blij maar die bleef daar een beetje achter (ja ik weet dat je je het beste op 1 weegschaal kunt wegen, maar als je nog wat kilo’s moet is iedere motivatie meegenomen). Maar er was mooi 4 kilo vanaf en ik was hier erg blij mee!

Wat is jouw sportregime? Volgende keer vertel ik je alles over mijn voeding en hoe ik met baaldagen omga. Ik vind het superleuk als je hieronder een berichtje achterlaat!

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .