Member login

Username
Password

» Lost your Password?



Fit to Fat to Fit #5

En toen was daar de dip, de dip van ik moet nog zo lang. Ik zie het even niet en ik blijf hangen met mijn gewicht. Dat terwijl het sporten zo goed gaat en het gezond eten ook. Tenminste dat laatste dacht ik. Nu blijkt dat ik toch te weinig had en daardoor mijn verbranding niet optimaal is. Maar ik laat mij niet gek maken, soms ik het gewoon even kut. Iedereen die een lange weg af moet leggen om weer helemaal happy en healthy te worden komt mindere periodes tegen. Benieuwd hoe ik uit deze dip kwam, lees dan gauw verder!

Het sporten gaat goed, het is ontspanning, inspanning en ik maak mijn hoofd heerlijk leeg. Maar het eten is iets lastiger, door het vele sporten zijn mijn hormonen een beetje uit balans en heb ik soms het idee dat ik ongesteld moet worden, terwijl dit nog 2 weken duurt. Maar ik merk dat ik meer moet eten om energie te krijgen en te behouden als ik zoveel sport. Dit gaat met ups en downs en dat is niet fijn. Soms sport ik zonder ontbijt, maar dit is niet altijd fijn om te doen. Ik merk dat ik gedurende de dag steeds meer trek krijg.

Ik eet daarom gedurende de dag niet superveel, maar wil in de avond dan van alles eten. Maar hier geef ik niet aan toe, ik moet gewoon nog even mijn balans vinden met voeding. Zo kon je al eerder lezen dat ik een haat liefde verhouding met eten hebt en dat dit gekomen is tijdens en na mijn eetstoornis boulimia. Het nadeel hiervan is dat ik niet zo goed weet wanneer mijn lichaam trek heeft en dus of te laat iets gaat eten of ineens iets te veel ga eten en dat is in beide gevallen niet fijn. 

Ook ben ik een emotie-eter, zodra ik een zielige film kijk dan heb ik ineens meer behoefte aan chocolade en chips, herkenbaar? Ook bij heftige gebeurtenissen at ik vaak mijn verdriet weg. Nu probeer ik hier niet meer aan toe te geven. Ik stel mezelf altijd 2 belangrijke vragen, misschien is dit voor jou ook wel heel handig;

  1. Ben ik mezelf nu aan het voeden of vullen? Of wil ik mijn lichaam voeden of vullen? Zo kies ik voor de meest gezondste optie!
  2. Als ik dan iets kleins eet wat niet zo gezond is, stel ik mezelf de vraag vooraf  “Is dit het waard om te zondigen of kies ik later voor iets wat veel lekkerder is?’

Daarnaast let ik erop dat als ik dan iets eet wat niet zo gezond is dat ik mezelf daarvoor niet ga straffen. Dan krijg je schuldgevoel en stress en van te veel stress wordt je weer dik, dus dan geef je jezelf dubbel straf. Wel let ik erop dat ik na iets lekkers niet doorsla met de hele dag maar te genieten van minder gezond voedsel. Dat zou heel zonde zijn en vind ik ook absoluut niet nodig.

Eigenlijk is balance the key, maar zie dat maar eens te realiseren met kids, veel sporten, een eigen bedrijf, een man met wisselende diensten en volop afspraken buiten huis. Het is dan ook belangrijk om naast het stukje beweging en voeding ook het stukje mindset veel liefde te geven. Als je dat niet doet, dan loop je ergens vast of houd je het minder lang vol en dat zou zonde zijn. Daarom vertel ik je de volgende keer hoe ik ervoor zorg dat ik minder stress krijg, mijn irritaties uit de weg ga en heb ik een bijzondere afspraak bij mijn coach.

PS: Nog een paar weken, dan volgt de eerste voor en na foto, dus houd mijn persoonlijke blogs in de gaten!

PS2: Laat gerust een berichtje achter met tips, jouw ervaringen of extra motivatie, dat vind ik altijd héél leuk! 🙂

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .