Member login

Username
Password

» Lost your Password?



FIT TO FAT TO FIT #66

Poeh ik ga mijn vitamine D maar weer verhogen, afgelopen week was een rollercoaster zowel privé als zakelijk en zie dan maar eens de balans te vinden. Maar kleine stapjes vooruit zijn ook stappen, al ga ik vaak rennend vooruit en spring ik dan meestal daarna weer gauw drie stappen achteruit. Kortom, om de balans te vinden moet je kleine stappen vooruitgang boeken, die na 21 dagen een gewoonte zijn en daarna voor grote verbeteringen zorgen. Met het weer van afgelopen dagen ligt de depressie op de loer, dus dan wordt het tijd voor actie. Hoe ik dit voorkom, actie onderneem en toch de balans houd en na bijna 37 jaar weer meer eigenliefde terugvond lees je in mijn nieuwe persoonlijke blog!

Afgelopen weken heb ik grote stappen gemaakt, afspraken gemaakt waar ik meer dan 1 jaar tegenop keek. Bewuster gaan sporten met regelmaat en heb ik mezelf weer een beetje teruggevonden. Het begon op het businessevent van Suzanne Beukema, waar we vervolgens een hypnose mochten ontvangen van Yvette Rooding. Hierin werd ik zo geraakt dat ik mijn tranen niet kon bedwingen. Het zorgde ervoor dat ik weer even naar mijn vroegere “ik” mocht kijken en ik mocht voelen hoe hard ik in deze periode gestreden hebt en tijdens die hypnose mochten mijn vroegere ‘ik”en huidige “ik” elkaar ontmoeten, aanvoelen, omarmen en liefhebben en toen viel alles op z’n plek. Oké voor buitenstaanders klinkt dit wazig. Maar ik heb in het verleden veel meegemaakt, ben vaak gekwetst en kon mijn emoties vaak niet uiten. Maar het feit dat deze personen – die eigenlijk dezelfde zijn – elkaar mochten ontmoeten, aanvoelen en omarmen heeft een groot stuk verdriet en pijn geheeld. Normaal ben ik hier niet zo open in, maar ik wil dit heel graag met jullie delen omdat andere vrouwen dit ook moeten weten. Na bijna 37 jaar voelde ik mij warm worden en voelde ik oprechte liefde voor mijzelf (van vroeger en nu) en begreep dat hardheid niet helpt bij je verwerkingsproces hierin. Het was een mega bijzondere ervaring en Yvette en ik gaan zeker nog even kennis maken met elkaar.

Daarnaast kies ik er nu voor om bewust op tijd naar bed te gaan als ik zo verschrikkelijk moe ben. Vaak wordt ik tussen 4 en 5 uur in de ochtend wakker gemaakt door dochterlief en dit al 3 jaar lang, dus af en toe moet gewoon even de stop knop erop en pak ik even wat meer slaap. Overdag slapen is niet aan mij besteed, ook omdat ik bang ben dat ik dan gerust 5 uur lang slaap en dan in de avond weer geen oog dicht doe en zo weer een slaappatroon creëer die niet gezond voor mij is.

Ik ben nu 2 keer wezen sporten in de sportschool met een vriendin en dit was heel fijn. Ik ga nu 1x per week en hoewel ik liefst 5x zou willen gaan, weet ik dat ik daarna weer terugval en dan weer opnieuw moet beginnen. Het begin is er en zo creëer ik ook meer balans in mijn leven. Ook ga ik vanaf volgende week 1x per week zwemmen en wandel ik veel en ren wat af met de kids in huis. Ik probeer ook aan de 10.000 stappen te komen, wat mij gelukkig steeds vaker lukt.

Daarnaast heb ik een afspraak gemaakt bij de endocrinoloog om mijn hormonen na te laten kijken. Ik draag namelijk een – niet zichtbare – auto immuunziekte met mij mee en 9 van de 10 vrouwen die dit hebben, hebben ook problemen met hun schildklier. Hopelijk kunnen ze iets vinden, want ik voel al hele lange tijd dat er iets niet lekker zit in mijn lichaam met betrekking tot mijn hormonen. Natuurlijk wil je nooit iets hebben, maar als je meer duidelijkheid hebt, dan kun je er misschien wat aan doen.

Helaas heb ik na mijn postnatale depressie nog steeds af en toe depressieve periodes. Die zijn wat minder dan een langdurige depressie, ook omdat ik dan weet wat ik moet doen om het niet de overhand te laten krijgen. Het eerste wat ik in de ochtend doe is de gordijnen open, veel licht naar binnen, rustig wakker worden en goed ontbijten. Ik slik meer vitamine d en magnesium dan anders, ik plan meer leuke dingen in met vriendinnen en neem wat gas terug alle dingen en pas meer ontspanning toe. Meer me-time, lekker uitgebreid tuttelen met beauty producten, een dag naar de sauna of een lange wandeling door de natuur. Daarnaast ga ik even flink sporten, zo krijg ik ruimte in mijn hoofd en wordt mijn lichaam even geprikkeld om het anders te doen. Ook maak ik heel snel het geluksstofje aan tijdens sporten, dat werkt ook heel stimulerend.

Al met al gaat het de goede kant op en probeer ik de balans erin te houden. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen, laat het hieronder weten in de reacties!

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .