` FOOD: 10 x Voeding om je immuunsysteem een boost te geven! - Boost your Health

Member login

Username
Password

» Lost your Password?



FOOD: 10 x Voeding om je immuunsysteem een boost te geven!

Zorg jij goed voor je immuunsysteem of kan dit beter? Word je vaak ziek in het najaar of de winter? Dan is het goed om te weten hoe je met gezonde voeding je immuunsysteem weer kunt boosten zodat je hier beter tegen bestand bent. Naast gezonde voeding die je immuunsysteem een boost geeft is het ook goed om in het najaar te starten met vitamine C en D om een goede basis te hebben. Natuurlijk kunnen we nooit weten of we ziek worden of niet, maar we kunnen wel beter voor onszelf zorgen. Baad het niet schaad het niet zeggen ze niet voor niets. Lees mee en geef jouw immuunsysteem ook een boost!

Blauwe bessen

Wie houd er niet van blauwe bessen? Naast dat ze heerlijk zijn, zitten ze ook vol met antioxidanten en dat ondersteund ons immuunsysteem.

Groene thee

Wist je dat groene thee helpt bij stress en vermoeidheid? Het is goed voor de hersenen en helpt bij huidproblemen. Maar groene thee bevat nog veel meer gezondheidsvoordelen en ondersteunt het immuunsysteem dan ook heel goed. Let wel goed op dat je pure groene thee drinkt of met een natuurlijke smaak erbij, check dus de verborgen suikers. Het zou zonde zijn als je denkt dat je goed bezig bent, maar zo te veel suikers binnen krijgt.

Knoflook

Knoflook helpt heel goed tegen je verkoudheid en geeft je immuunsysteem een boost. Het helpt bovendien ook tegen muggenbeten, zorgt voor minder haaruitval en helpt bij het ontgiften.

Citroenen

Citroenen bevatten veel vitamine C en kalium, 2 belangrijke pijlers om het immuunsysteem een gezonde boost te geven! Het wordt veel gedronken in lauw water in de ochtend en helpt zo je stofwisseling te verbeteren en het kan tevens ondersteunen bij het afvallen.

Spinazie

Spinazie bevat ontzettend veel antioxidanten en daarnaast ook vitamine C en gezonde mineralen zoals ijzer, calcium, magnesium en kalium. Kortom het is echt een aanrader om meer spinazie te eten. Dit kan met deze warmte goed in een koude of lauwwarme salade en tevens in een smoothie of juice.

Kurkuma

Kurkuma is ontstekingsremmend en veel mensen met een slecht immuunsysteem hebben last van kleine ontstekingen in hun lichaam. Bovendien is het een goede natuurlijke pijnstiller en bevordert de spijsvertering. Daarnaast heeft het nog veel meer gezondheidsvoordelen, dus het is een aanwinst om dit met regelmaat in te nemen voordat het griep seizoen weer is aangebroken. Ook makkelijk te gebruiken in smoothies, soepen of salades.

Kiwi’s

Kiwi’s hebben een geweldige bron van vitamine C en hebben daarnaast ook veel vezels. Daar wordt je immuunsysteem en je darmen heel blij van! Maar ze werken ook goed tegen astma en ondersteunen ook goed bij het afvallen. Deze beauties mag je dus niet laten liggen!

Amandelen

Amandelen bevatten veel vezels, gezonde vetten en eiwitten en dit hebben we hard nodig om ons immuunsysteem te boosten! Daarnaast is het goed voor je hart, bevat het magnesium en helpt het bij het verbeteren van je bloeddruk.

Broccoli

Broccoli is goed voor het hart, voor de ogen, helpt het bij je darmen en geeft het je immuunsysteem echt een oppepper!

Papaya

Papaya is rijk aan antioxidanten en heeft weinig calorie├źn. Daarnaast helpt het de spijsvertering en de darmen optimaal te houden. Papaya wordt niet veel gegeten en dat is echt jammer, deze vrucht zit vol met antioxidanten, mineralen en gezonde stoffen om onze gezondheid een flinke boost te geven!

Welke voeding eet jij ook weleens? Of misschien wel veel te weinig?

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment