Member login

Username
Password

» Lost your Password?



FOOD: 5 Gezonde vetten die jou helpen bij het afvallen

Gezonde vetten worden vaak te weinig gebruikt bij het afvallen, terwijl dit het afvallen echt kan bevorderen. Bekijk onderstaande gezonde vetten eens en kijk of je deze wat vaker op het menu kan zetten. Good luck!

Kokosolie

Kokosolie is echt een makkelijke manier om aan je gezonde vetten te komen. Gebruik het bij het koken, bakken of doe een eetlepel in jouw smoothie om zo toch je gezonde vetten binnen te krijgen. Onderzoek heeft zelfs aangetoond dat het buikvet vermindert, dus bye bye baby belly!

 

Avocado

Zo rijk, zo romig, is het soms moeilijk te geloven dat dit ongelooflijke heerlijk fruit zo goed voor je kan zijn. Avocado’s zitten vol met gezonde onverzadigde vetten, het is rijk aan oliezuur, dat ervoor zorgt dat je minder trek krijgt om te snaaien. Maak in de ochtend een heerlijk ontbijtje met een halve avocado op een cracker en ervaar een extra dosis eiwit en vezels in de ochtend voor meer energie! Het is een gezond alternatief voor boter of roomkaas, en geeft je een boost van energie en verzadiging om het vol te houden tot lunchtijd! Denk er alleen om dat je niet te vaak avocado eet, want ze zijn wel erg calorierijk en je kunt bij meer dan 2-3 avocado’s per week echt aankomen.

Noten

Noten worden vaak onderschat, maar deze zitten vol met vitamines, mineralen en gezonde vetten. Daarnaast is het een goede bron van eiwitten en vezels. Het regelmatig eten van noten is ook geassocieerd met een lager risico op hart- en vaatziekten, betere gewichtsbeheersing en preventie van gewichtstoename. Alhoewel ze hoog in calorieën zijn, dus het is niet de bedoeling dat je meer eet dan aanbevolen is. Ga dus uit van maximaal 1 handje per dag, let hierbij wel op dat de gezonde ongebrande, ongezouten noten vaak de beste optie zijn! Amandelen, cashewnoten, walnoten, pistachenoten, Braziliaanse noten en pecannoten behoren tot de beste keuzes voor het verliezen van meer gewicht.

Zalm

Wie houd er niet van zalm? Zowel gerookte als gebakken of gestoomde zalm zit vol met gezonde vetten. Maak een heerlijke salade met gerookte zalm, eet gestoofde zalm met heerlijke courgetti pasta en extra groenten of bak hem heerlijk en eet hem bij een heerlijke salade met gebakken (zoete) aardappels en geniet! Omega-3’s zijn gunstig voor het verminderen van je risico op aritmie, afnemende triglyceriden en kunnen zelfs helpen bij het verlagen van de bloeddruk. Ze vechten ook tegen ontsteking, die het metabolisme kan vertragen. Zalm is ook een grote bron van eiwit, wat de niveaus van het honghormon ghreline vermindert en de eetlustreducerende hormonen GLP-1, peptide YY en cholecystokinine verhoogt.

Zaden

Zaden mogen zeker niet over het hoofd worden gezien als een goede toevoeging aan je eetpatroon.  Verpakt met gezonde mono-onverzadigde vetten, eiwitten en een verscheidenheid aan micronutriënten, zijn ze een geweldige toevoeging bij de topping van salades, bereiding van smoothies, een heerlijk crunchy ontbijtje of maak zelf heerlijke repen en zo kun je nog veel meer heerlijke gezonde eetvariaties bedenken. Bovenaan de lijst staan ​​chia zaden, hennepzaadjes, pompoenpitten, lijnzaden, zonnebloempitten en sesamzaadjes. Chia zaden zijn geweldig voor gewichtsverlies, omdat ze vol zijn van vezels, omega-3 vetten, magnesium, kalium en ijzer. Ze zijn ook vrij laag in vet, met slechts 5 gram per 2 eetlepels.

Welke gezonde vetten hebben jouw voorkeur?

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .