Member login

Username
Password

» Lost your Password?



FOOD: 5 Tips om meer groenten te eten in je dagelijks eetpatroon

Helaas eten we nog steeds veel te weinig groenten op een dag. Maar het is vaak een struggle om dit in het dagelijks eetpatroon te verwerken en de meeste nemen het alleen mee in het avondeten. Wij geven je 5 handige tips om meer groenten te eten in jouw eetpatroon gedurende de dag. Als dit je geen gezondheidsboost geeft, dan weten wij het ook niet meer!

Start de dag met een smoothie
Begin de dag eerst met 2 glazen water en wat citroen- of limoensap en maak dan een heerlijke groene smoothie voor jezelf en doe hier veel verschillende groenten in met eventueel 1 stuk fruit, wat (kokos)water en je kunt genieten! Ook na een ander ontbijt is deze smoothie echt een boost om tussendoor te nemen! Maak bijvoorbeeld een heerlijke smoothie met 1 kleine appel, 2 grote handen boerenkool, 1 stengel selderij, een halve avocado, eventueel nog wat broccoli en (kokos)water.

Liever starten met goede koolhydraten
Kun je je havermout niet missen in de ochtend, doe er dan bijvoorbeeld wat geraspte peen doorheen of maak hem hartig door er wat gestoomde broccoli doorheen te doen met een paar noten. Houd je liever van spelt- of zuurdesem brood met beleg. Kies dan bijvoorbeeld voor een gekookt eitje, kipfilet, wat sla, een halve avocado, gerookte zalm of notenpasta (niet allemaal tegelijk – opties) en combineer dit met rauwkost om zo nog meer groenten binnen te krijgen.

Rauwkost helpt je op weg
Met een heerlijke salade eet je natuurlijk al de nodige groenten, maar wat als je als lunch brood, crackers of een omelet eet? Voeg extra rauwkost toe en doe deze heerlijk op je boterhammen of crackers en doe heerlijke groenten door je omelet om nog meer verzadigd te zijn. Liever een warme lunch? Maak dan een heerlijke broccolisoep, pompoensoep of die heerlijke groenteomelet en krijg meteen een dosis extra energie zonder die vervelende middagdip.

Kies eens een groene snack
Het is natuurlijk allemaal heerlijk die havermoutkoekjes, bananencake of een stuk fruit, maar kies eens een groene snack. Maak er een feestje van met een papika, selderij en komkommer en dip deze in een beetje hummus. Of maak een groene slowjuice vol met voedingsstoffen. Ook leuk voor een verjaardagsfeestje of als er spontaan visite komt.

Have a plate full of green happiness
Helaas eten veel mensen nog te weinig groenten tijdens het diner en dat is zo zonde. Zo is het belangrijk dat je bord voor de helft gevuld is met groenten en daarnaast een kwart goede koolhydraten en een kwart eiwitten. Je kunt er een feestje van maken door een heerlijke groente ovenschotel te maken, een heerlijke volle hutspot met veel groenten, stoom eens je groenten en doe er wat heerlijke kruiden over en pureer het voor de (hele kleine) kinderen. Maak er een feestje van op je bord en je hebt het nog niet eens door dat je zoveel gegeten hebt. Mocht je het op je bord toch te heftig vinden, maak dan naast je diner nog een extra schaaltje met salade / rauwkost en eet dit erbij.

Hoeveel groenten eet jij op een dag?

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .