Member login

Username
Password

» Lost your Password?



5x voeding bij ziekte of verkoudheid

FOOD: 5 x Voeding wat je moet eten als je ziek of verkouden bent!

Momenteel lijkt er geen einde aan te komen. Veel mensen hebben griep en ook het Corona virus komt om de hoek kijken. Maar hoe kun je er nu voor zorgen dat je immuunsysteem geboost wordt met de juiste voeding. Wij zochten het voor je uit en hebben 10 favorieten die jou gaan helpen om sneller beter te worden als je ziek of verkouden bent! Lees je mee?

Curcumine

Curcumine, de natuurlijke stof in kurkuma die verantwoordelijk is voor zijn levendige kleur, is een krachtige ontstekingsremmend middel. Er is ook aangetoond dat het de immuuncelactiviteit verhoogt en de antilichaamresponsen verbetert. Zorg ervoor dat je kurkuma combineert met zwarte peper, wat de biologische beschikbaarheid van curcumine aanzienlijk verhoogt. Doe het samen in een smoothie, soep, boullion of bij gekookte groenten.

Gedroogde kersen

Het hoge gehalte aan antioxidanten in gedroogde kersen is gebonden aan een versterkt immuunsysteem, inclusief een verminderd risico op symptomen van de bovenste luchtwegen. Gedroogde kersen ondersteunen ook een gezonde slaap vanwege hun natuurlijke melatoninegehalte. Dat is de sleutel, omdat onderzoek heeft aangetoond dat mensen die niet genoeg slaap krijgen of slaap van goede kwaliteit hebben, meer kans hebben ziek te worden na blootstelling aan een virus, zoals verkoudheid. Je kunt ze kopen bij de natuurwinkel of o.a. bij de Holland & Barett. Eet ze gewoon puur of doe ze in je ontbijt of maak je eigen healthy snack met deze heerlijke gedroogde kersen.

Extra Vierge Olijfolie

Extra vierge olijfolie bezit antibacteriële eigenschappen die het risico om ziek te worden kunnen verminderen. Van de antioxidanten is ook aangetoond dat ze beschermen tegen immuun-gemedieerde inflammatoire aandoeningen, waaronder diabetes, obesitas, reumatoïde artritis en inflammatoire darmaandoeningen. Doe het over je gekookte groenten heen (kook ze nooit helemaal door), door een salade, over je avocado op brood, je gezonde pizza en zo kun je het bijna overal wel voor gebruiken. Gezonde vetten zijn belangrijk en veel mensen komen deze te kort.

Rauwe honing

Naast zijn antimicrobiële en ontstekingsremmende eigenschappen, is aangetoond dat rauwe honing hoest bij kinderen helpt verlichten. Manuka-honing, een variëteit afkomstig uit Nieuw-Zeeland maar tevens beschikbaar bij Holland & Barett, kan met name helpen de immuniteit te versterken. Haal het van een lepel om je keel te kalmeren en mogelijk een hoest te verlichten, of roer het door je kamille-thee.

Walnoten

Walnoten zijn niet alleen een van de beste ontstekingsremmende voedingsmiddelen, maar bevatten ook verschillende voedingsstoffen die een rol spelen bij het ondersteunen van het immuunsysteem, waaronder vitamine E en B6, koper en folaat. Walnoten zijn ook aangetoond in onderzoek om psychologische stress te verminderen. Dat is van vitaal belang omdat niet-gecontroleerde stress de immuniteit verzwakt. Gebruik ze dus gerust in je ontbijt, doe ze in een heerlijke salade of eet ze gewoon als snack.

Naast deze 5 powerfoods kun je hier nog aan toevoegen; knoflook, bottenboullion, gember, bananen, citroen, granaatappel juice, groene groenten en kamille thee. Hopelijk helpen deze tips jou de griep of verkoudheid door en voel je je snel weer beter!

Bron: https://www.health.com/condition/cold-flu-sinus/what-to-eat-when-you-have-a-cold

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .