Member login

Username
Password

» Lost your Password?



FOOD: Ramona deelt haar voedingspatroon van een dag met jou!

Hoe krijg ik het allemaal weg? Bedenk ik mij soms weleens tijdens de lunch als ik weer een gigantische bak salade voor mijn neus heb staan. Meteen een tip: het voorjaar is een fijne periode als je wilt starten met afvallen. Althans zo ervaar ik het met iedere dag salade als lunch. Tegen de tijd dat het kouder wordt ben ik daar helemaal aan gewend.

Wat eet je nu op een dag? Is een veel gestelde vraag die ik op dit moment krijg. Ik zal hem beantwoorden:

Zodra ik beneden ben drink ik een grote Dopper (800 ml) water, zet ik alvast verse citroen/gember thee en ga ik Bella uitlaten. Als ik na een half uur terugkom is de thee goed om te drinken. Zo heb ik meteen een goede basis qua vochtinname. Dan zet ik mijn supplementen klaar en maak ik Bella haar eten klaar en mijn eigen ontbijt. Martijn en Hugo zijn vaak later beneden, dus daar hoef ik niet altijd rekening mee te houden.

Ik begin iedere dag rond 7.00 uur met een schaal met 250 gram magere kwark, 60 gram blauwe bessen, 30 gram amandelen, 10 gram kokosrasp, 1 theelepel kaneel en een stuk komkommer. Dit kun je natuurlijk afwisselen door eens ander fruit te nemen of andere noten of een totaal ander ontbijt rond de 400kcal, maar het bevalt mij zo goed dat ik eigenlijk niets ander wil.

Rond 10.00 uur is het tijd voor het 1e tussendoortje. Er staat 200 gram zoete aardappel op het menu, maar sinds mijn coach zei dat dit ook 3 rijstwafels mogen zijn kies ik vaak daarvoor. Soms maak ik er 1 rijstwafel met een verse groentesapje van. Het is eigenlijk niet de bedoeling dat ik dit soort sapjes of andere smoothies drink, want het is beter om je eten te kauwen, zodat je beter voelt dat je verzadigd bent. Maar ik had nog 2 dozen in de vriezer staan, dus af en toe maak ik ze zo op.

Lunchtime rond 12.30 uur, daar is dus die grote bak salade bestaande uit 100 gram sla, 100 gram eiwitten (bijv. kipfilet, tonijn, garnaaltjes, rivierkreeftjes), 100 gram tomaatjes, 100 gram andere groente (spinazie, courgette, komkommer, radijsjes, venkel, soms left-overs van de vorige dag), ½ avocado en 1 eetlepel magere mayo. Ik varieer veel qua samenstelling en ben ruim een half uur zoet om het op te krijgen. Aan kauwen dus geen gebrek.

Het 2e tussendoortje is rond 15.30 uur: 1 gekookt eitje met een halve paprika en soms wissel ik dit af voor geschrapte worteltjes.

Het avondeten rond 18.00 uur bestaat uit 250 gram (het liefst) groene groente, 200 gram witvis en 20 gram walnoten. Soms neem ik kip i.p.v. vis, maar over het algemeen eet ik voornamelijk vis. Ik merk dat ik daar goed op reageer. Onlangs at ik op zondag een healthy hamburger met het gezin en dat merkte ik direct aan mijn darmen.

Tot slot rond 20.30 uur een groene appel met wat kaneel op de dagen waarop ik getraind heb, op de overige dagen neem ik een eiwit shake. Vooral dat laatste bevalt goed op warme zomerse dagen. Ik zet het water voor de shake dan vooraf in de koelkast en het is bijna een milkshake.

Je ziet: aan groente geen tekort. Dit schema bestaat uit ongeveer 1650 kcal per dag en gezien de hoeveelheden groente is dit meer dan genoeg. Het duurde een week voor ik eraan gewend was en nu heb ik helemaal het ritme te pakken. Ik heb al heel lang geen behoefte aan ander eten en neem doorgaans met dagjes uit mijn eigen eten mee. Of ik moet vooraf een menukaart hebben kunnen inzien, waardoor ik weet dat ik gewoon verantwoord kan eten.

Het is belangrijk om goed te plannen. Iedere week doe ik de weekboodschappen en 1 a 2 keer in de week haal ik verse producten bij. Iedere avond bedenk ik even goed of ik alles op orde heb voor de volgende dag. Martijn werkt in de horeca en eet 4 dagen in de week niet thuis, dus op die dagen hoef ik alleen rekening te houden met Hugo. Hij eet met mij mee en krijgt dan nog bijv. zoete aardappel of rijst bij het avondeten. En om te zorgen dat onze peuter ook echt wel groente binnenkrijgt, maar ik voor hem ook vaak soep (wat ik dan handig ook in porties invries voor andere momenten). Soep eten vindt hij heerlijk en dan lust hij ineens ook alle groente.

De volgende keer zal ik wat meer vertellen over de supplementen die ik gebruik!

Mijn naam is Ramona de Brock. 35, vrouw, mama, dochter, vriendin en ondernemer. Samen met Martijn, onze 3-jarige zoon Hugo en Berner Sennen hond Bella wonen wij vlakbij de kust in IJmuiden. Mijn interesses liggen voornamelijk bij gezondheid en goede voeding. Zo werkte ik vroeger jaren bij een natuurvoedingswinkel in Haarlem en ben ik in 2012 mijn eigen natuurvoedingswinkel voor honden en katten gestart. Desondanks ben ik zelf een professionele jojo’er. Ik heb periodes gekend van heel veel aankomen (tientallen kg’s), deze weer afvallen, toch weer aankomen en meer.. Maar ik heb nu voor mijzelf het wiel uitgevonden om deze kg’s voorgoed en voor altijd kwijt te raken. Ik volg hiervoor een jaartraject waarin gezond eten en sporten (Crossfit) op nummer 1 staan. Momenteel heb ik het 1e kwartaal achter de rug en ben ik 16 kg afgevallen. Je kunt mij volgen via Instagram @ramonadebrock

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .