` FOOD: What I eat in a day - Boost your Health

Member login

Username
Password

» Lost your Password?



FOOD: What I eat in a day

Wat ik zo leuk vind aan het rondkijken op social media is om een inkijkje te krijgen in iemand leven. Wat iemand eet vind ik denk ik het leukste. Ik zie de lekkerste creaties voorbij komen en denk dan altijd “ hoe krijg je dat in hemelsnaam op de vroege ochtend allemaal gemaakt?”. Het gaf mij wel de inspiratie om jullie een kijkje te geven in mijn eetpatroon. Goed om te weten is dat ik voor 90 % vegetarisch/veganistisch eet, en af en toe op de behoefte van mijn lichaam ook vlees eet. Lezen jullie mee?

Ontbijt:

Mijn ontbijt is werkelijk al jaren hetzelfde. Ik meng 40 gr havermout met 180 ml amandelmelk of kokosmelk. Hierdoor doe ik 100 gr blauwe bessen en dit gaat vervolgens in de magnetron. Op het laatst strooi ik er ongeveer 5 gr kokosrasp overheen. Totale Kcal 143.

Drinken:

Per dag drink ik 2 liter water. Dit doe ik door te bulken. Ik ben geen water drinker in etappes. Ik drink in de ochtend een liter in ongeveer 45 minuten tijd en in de middag doe ik hetzelfde. Daarnaast drink ik in de ochtend en in de avond 1 mok latte macchiato. Water en the brengt geen calorieën met zich mee. Met mijn latte macchiato’s tel ik ongeveer 168 kcal bij mijn dag.

Lunch:

Ik ben een stapelaar. Hou ervan om echt wat te eten te hebben. Mijn basis zijn vrijwel altijd maiswafels maar ik beleg deze rijkelijk. Hier maakte ik de combinatie hummus, rucola sla en zongedroogde tomaten + appelstroop, cottage cheese en komkommer + zuivelspread, kalkoenfilet en bosui. IK varieer graag met toppings maar zorg er standaard voor dat ik groente bij mijn lunch eet. Totale kcal 292.

Snack:

Wat betreft tussendoortjes ben ik al een aantal weken heel trouw aan mijn magere kwark. Dit is namelijk makkelijk in de ochtend klaar te maken en mee te nemen naar werk of onderweg. Voor heel de dag meng ik 500 ml magere kwark met 1 grote banaan, een grote hand rozijnen en ongeveer 10 gram kokosrasp. Dit verdeel ik in 2 porties. 1 portie voor de middag en 1 portie voor de avond . Totale kcal voor heel de dag is 522.

Avondeten:

Je maakt mij het gelukkigst met heel veel groente. Vind verschillende smaken bij elkaar erg belangrijk en combineer gekookte voeding graag met rauwe voeding. Hier eet ik 1 grote wrap met een halve zoete aardappel, rauw paprikareepjes, falafel, rucola sla, zongedroogde tomaten en bosui. Dit diner bevat 487 kcal.

Als jullie hebben meegeteld zie je dat ik op deze dag 1612 kcal tot mij heb genomen. Na een dergelijke eetdag zit ik bomvol en ben ik helemaal voldaan. Voor mij is dit behoorlijk veel,maar ik probeer oprecht mijn best te doen om dit calorieën doel te halen. Sinds mijn gastric bypass zit ik zeer geregeld eerder tussen de 1200 en 1400 calorieën. Nu probeer ik calorieën bij te vullen door een wrap/pasta of rijst. Ik probeer gebalanceerd en gevarieerd te eten. Mijn fruit probeer ik te verwerken in maaltijden. waarom ik dit doe? ik ben geen fruiteter van mezelf maar op deze manier krijg ik wel goed mijn dagelijkse behoefte binnen. En dat is dan ook direct de tip die ik wil meegeven. Verwerk groente en fruit over al je maaltijden. Zo kom je zeker aan de juiste dagelijkse hoeveelheden.

Hebben jullie lekkere gerechten die je echt eens zou willen delen met ons? laat het ons weten op info@boostyourhealth.nl en wie weet zie jij jouw recept wel terug op onze Facebookpagina!

Hoi, ik ben Isabelle en geboren in 1985. Ik werk fulltime als rental sales agent bij een autoverhuurbedrijf, maar eigenlijk werk ik fulltime aan mezelf. In 2015 heb ik een gastric bypass gehad, ben 60 kilo afgevallen, en vanaf dat moment is mijn lust en liefde voor leven pas echt begonnen. Ik schrijf over mijn gastric bypass, mooie plekjes van Nederland, reizen in het buitenland, gezond en lekker eten en mijn positieve levensstijl.

Post a Comment

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .