Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: 10 tips voor een gezonde zwangerschap

Ben jij zwanger of ken je iemand die zwanger is? Dan zijn dit handige gezondheidstips om mee te nemen. Wij willen graag het allerbeste voor jou en je kindje en hopen dat deze tips jou op weg helpen!

Wanneer slapen ongemakkelijk wordt

Hoe verder je in de zwangerschap bent hoe lastiger het wordt om goed te liggen met die dikke buik. Het is daarom het beste om op je linkerzij te gaan slapen en je kunt eventueel nog gebruik maken van een voedingskussen en deze tussen je benen of onder je buik liggen voor meer comfort.

Blijf bewegen

Het is gezond voor jou en de baby om in beweging te blijven. Dan bedoel ik niet gelijk extreme workouts of halve marathons (tenzij je dit daarvoor ook al veel deed), maar gewoon wandelen, yoga, fietsen, zwemmen etc. Je blijft gedurende je zwangerschap ook fitter en je conditie is op pijl tijdens de bevalling en dit zorgt ervoor dat je niet snel uitgeput raakt.

Maak een geboorteplan

Het klinkt misschien gek, maar de meeste zwangerschappen lopen over in een heel andere bevalling dan dat jij in gedachten had. Probeer het daarom zo veel mogelijk uit te werken, zodat de verloskundige hier rekening mee kan houden.

Train je bekken

Veel vrouwen hebben last van hun bekken gedurende de zwangerschap. De buik wordt zwaarder en er komt meer druk op te staan. Daarom is het belangrijk dat je je bekken blijft trainen en ga bij problemen langs bij een bekkentherapeut. Zwangerschapsyoga doet ook al wonderen.

Kies voor makkelijke schoenen

Vooral in het 2e en 3e semester is het belangrijk dat je je hakken nu echt inruilt voor makkelijke schoenen. Makkelijke gympen of instappers (tijdens de zomerperiode) zijn heel fijn.

Verminder je cafeïne inname

Minder koffie drinken is beter tijdens je zwangerschap. Ga over op cafeïne-vrije koffie of neem heerlijke kruidenthee.

Zorg goed voor huid en haar

Je huid en je haren kunnen tijdens je zwangerschap veranderen, zo kun je van een prachtige huid naar een slechte huid gaan of andersom. Ook kunnen je haren juist prachtig zijn of net alsof je in de frituurpan gezeten hebt. Geef daarom je huid en haar in deze periode wat extra aandacht.

Wacht niet te lang met hulp vragen

Voel je je niet goed, ben je duizelig, verlies je bloed of heb je lichte buikkrampen? Neem altijd gelijk contact op met je arts of het ziekenhuis en neem alles uiterst serieus. Als je dit namelijk niet doet, kan je ineens voor verrassingen komen te staan.

Neem een zwangerschapsmassage

Wat is er fijner dan gemasseerd worden tijdens je zwangerschap. Je ligt met je buik door een gat en kan volop genieten terwijl je rug, billen en benen ontspannen gemasseerd worden. Wat zal jij lekker slapen 🙂

Stop met roken en alcohol drinken

Deze laatste spreekt voor zich, maar ik wil het toch vermelden. Veel moeders blijven namelijk roken en dat is zo vervelend voor het ongeboren kindje. Het kan ter wereld komen met allerlei gezondheidsproblemen en dat wil je echt niet. Mocht het moeizaam gaan, vraag dan gerust hulp aan je huisarts, de verloskundige of een expert op het gebied van stoppen.

Welke tips ga jij toepassen tijdens je zwangerschap?

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .