Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: 10 Tips in de ochtend om toe te passen als je fitter wilt worden

Iedere drukke vrouw kent de struggle van nieuwe gewoontes. Je moet ze stap voor stap toepassen, want anders wordt het niets. Zeker in de herfst- en winterperiode kan het een uitdaging zijn om gezond en fit te blijven en het beste uit je dag te halen. Wij geven je 10 handige tips om toe te passen en zo nog gezonder de donkere maanden door te komen. Lees je mee?

Wordt elke dag op hetzelfde tijdstip wakker

Om een vast ritme te krijgen is het belangrijk om iedere dag een vast ritme aan te houden. Dit geldt ook met het naar bed gaan. Doordat je een vast ritme aanhoud met daarin voldoende slaap kun je het beste uit de dag halen. Probeer het eens voor tenminste 21 dagen en daarna wil je niet anders meer!

Drink een glas lauw water, eventueel met wat citroensap en appelazijn

Het is al eerder genoemd, maar om je lichaam om gang te helpen is het goed dat je in de ochtend eerst een glas lauw water drinkt, liefst met citroensap en appelazijn om je lichaam te reinigen. Als je dit nog even te heftig vind, dan kun je in het begin ook wat rauw honing toevoegen. Dit maakt de smaak iets minder zuur en kun je het wellicht beter drinken. Gebruik hiervoor wel een RVS of papieren rietje om je tanden tegen het zuur te beschermen. Het reinigt je lichaam en zorgt ervoor dat je een beschermlaagje krijgt voordat je met ander drinken en eten aan de slag gaat 😉

Start de dag met yoga

Dat yoga goed voor je is dat weet inmiddels iedereen. Om de dag te beginnen is het goed om je spieren wakker te maken en yoga helpt het het lenig maken van je spieren. Mocht je yoga toch nog wat pittig vinden, begin dan met de basis, de zonnegroet of kies ervoor om stretch oefeningen te doen.

Vermijd elektrische apparatuur als je net wakker bent

Het liefst willen we allemaal gelijk weer op onze telefoon kijken als we wakker zijn, maar dit is niet zo goed voor je als je net wakker bent. Richt je even op het hier en nu en laat je telefoon nog even met rust. Om social media beter te managen kun je iedere dag ervoor kiezen om bijvoorbeeld 2 x een half uur erop te zetten en daarnaast gewoon te werken of andere bezigheden te doen. Dat geeft je rust en je bent minder geneigd om er te lang op te blijven zitten. Er bestaan zelfs apps die hierbij kunnen helpen, dus waar een wil is is een weg!

Ga even lekker naar buiten, liefst de natuur in!

Niet is lekkerder dan even heerlijk naar buiten toe. We doen dit in de winter te weinig en als je het in de ochtend doet krijgt je zelfs nog wat extra natuurlijke vitamine d als bonus. Dus waar wacht je op!

Beweeg kort en krachtig en neem een koude douche

Sommigen kiezen ervoor om dagelijks 3 uur lang te trainen, maar tegenwoordig hoeft dit helemaal niet meer (uitzonderingen daargelaten) en kun je met een korte intensieve workout hetzelfde bereiken. Je kunt thuis trainen met filmpjes of in de sportschool. Ook het nemen van een koude douche is een aanrader. Het zorgt ervoor dat je oude vet (bruin vet) sneller verdwijnt en geeft je lichaam een flinke immuun boost! Zo wordt je minder snel ziek en krijg je een betere doorbloeding. Wie durft het aan?

Neem een gezond ontbijt

Kies voor een gezond ontbijt, maar heerlijke havermout, kwark met fruit, een groente omelet of neem een groene smoothie als je snel weg moet en eet daarna uitgebreider. Kies bewust en eet bewust. Iedere dag mega haast, sta dan een uur eerder op en neem de tijd om je morning routine te doorlopen en haal zo meer uit je dag!

Maak een plan voor die dag en laat je niet afleiden door andere zaken

Ons hoofd zit vaak vol met wat we nog moeten doen, maar daarom handige to do lijstjes en probeer het ook redelijk te houden wat op die dag mogelijk is. Zo voorkom je dat je overloopt of denkt dat je nog harder moet werken om de lijstjes bij te houden. Zelf maak ik één grote lijst voor de gehele week en wat niet lukt dat neem ik de volgende week weer mee. De intentie is om deze af te ronden, maar soms lukt dit helaas niet altijd en dat geeft niet. Wees niet te perfectionistisch en kies voor het lange termijn resultaat!

Bereid je voor op gezonde voeding de rest van de dag

Vaak als we niet goed voorbereid zijn kiezen we voor mindere gezonde opties en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Daarom is het verstandig om van te voren al gezonde snacks, je lunch of een heerlijke smoothie te maken of wat left over’s in de vriezer te hebben staan. Zo voorkom je dat je voor ongezonde opties kiest en blijf je gezond en energie gedurende de dag!

Blijf in beweging en drink voldoende

Werk je veelal op kantoor of zittend, dan is het goed om ieder uur even te stretchen, te wandelen en tijdens de lunchpauze even naar buiten te gaan. Zo blijft je energie hoog en blijft je lichaam gezond. Voldoende drinken is ook belangrijk, houd in ieder geval 2 liter water per dag aan en daarnaast koffie of kruidenthee.

Welke tip(s) ga jij toepassen? Deel het hieronder met ons!

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .