` HEALTH: 3 Tips voor meer rust in je hoofd voor het slapen gaan - Boost your Health

Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: 3 Tips voor meer rust in je hoofd voor het slapen gaan

In de huidige maatschappij ontvangen we steeds meer prikkels. Het is dan ook niet gek dat we steeds vaker stress ervaren en meer moeite moeten doen om ontspanning te vinden. Ook het slapen is niet bij iedereen vanzelfsprekend, vooral als het gaat om het inslapen. Daarom hebben wij 3 fijne en handige tips om je vanaf nu beter te laten slapen, je verdient het! Lees je mee?

Maak je hoofd leeg

Dit is makkelijker dan je zou denken. Probeer al je gedachten of dingen die je nog moet doen op te schrijven. Dan hoef je daar niets meer mee te doen. Daarnaast is het goed om even geen afleiding te zoeken in het kijken van tv, het gebruik van tablet of telefoon of je laptop voor je te hebben. Probeer in het hier en nu te zijn en doe een aantal fijne ademhalingsoefeningen. Na het avondeten is het ook fijn om een wandeling te maken in de natuur om even tot rust te komen. Dit is ook fijn om je hoofd leeg te maken.

Zorg voor een avondritueel

Soms helpt het om een vast avondritueel te hebben, waarin je je gezicht schoonmaakt, een heerlijk masker neemt of een fijne nachtcrème gebruikt. Zet alle schermen uit en doe een fijne kaars aan, pak een spannend boek of ga even uitgebreid in bad. Ook een frisse slaapkamer helpt om beter te slapen. Het mag daar niet te warm zijn en verschoon ook regelmatig je beddengoed, zo ga je heerlijk fris en fijn je bed in en dit zorgt ervoor dat je sneller en beter slaapt.

Maak gebruik van een verzwaringsdeken

Veel mensen lukt het toch niet om het hoofd leeg te maken, ze liggen te woelen in bed en het duurt dan nog wel even voordat ze echt kunnen slapen. Dit hoeft niet en kan makkelijker met het gebruik van een verzwaringsdeken. Deze zorgt ervoor dat je stil blijft liggen, zonder dat het voelt alsof je gevangen gehouden wordt.

Daarnaast geeft dit meer rust en kun je daardoor meer ontspannen en slaap je sneller en beter. Het geeft je minder prikkels en zorgt ervoor dat je weer fijn kunt slapen en ook langer doorslaapt en dus ook meer uitgerust wakker wordt. Wat ook fijn is dat het een positief effect heeft op je dagelijks functioneren, waardoor je energieker en fitter bent en dus ook meer uit je dag kunt halen. Zo wordt (thuis)werken, sporten en studeren een stuk aangenamer. Kortom dit handige verzwaringsdeken heeft veel voordelen om jou te helpen nog gezonder te leven.

Met de kortingscode healthboost ontvang je vanaf 1 december a.s. maar liefst 15% korting op jouw bestelling bij Slaaplekkerder.nl

Met welke tip(s) ga jij aan de slag om beter en meer ontspannen te slapen?

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment