` HEALTH: 3 Tips voor minder schermtijd - Boost your Health

Member login

Username
Password

» Lost your Password?



3 Tips voor minder schermtijd

HEALTH: 3 Tips voor minder schermtijd

Het is bijna ondenkbaar geworden om niet op verschillende schermen te zitten. Zo kijken we regelmatig op onze telefoon, want we willen niets missen op social media. Houden we in de avond onze favo series op Netflix in de gaten op TV en is gamen onze tweede natuur geworden. Om je gezondheid te verbeteren en je schermtijd te verminderen geven wij jou 3 handige tips die je direct kunt toepassen!

Verbeter je ochtend routine

Kies ervoor om in de ochtend niet gelijk naar je mobiel te grijpen. Wordt eerst eens rustig wakker, rek je even lekker uit, fris je op en trek je kleding aan of ga even rekken en strekken en douchen en kleed je dan om. Maak een heerlijk ontbijtje voor jezelf (of je gezin) en geniet en proef en kijk naar buiten hoe de dag begint. Zo ziet mijn ideale morgen eruit en als de zon dan ook nog schijnt, dan moet ik snel naar buiten en maak ik een heerlijke wandeling. Je berichten op je mobiel lopen niet weg en die mails kun je straks ook beantwoorden. Doordat ik in de ochtend vaak druk ben met de kids en hun naar school breng, heb ik er sowieso geen tijd voor en maak ik er later tijd voor en neem dan gelijk een heerlijk kopje thee om in de rustige mood te blijven.

Kies voor structuur en focus

Sinds kort kies ik ervoor om gericht op social media te zitten en vind ik dit super fijn! Zo kies ik voor 2 keer 1 uur om zowel mijn mail als social media bij te werken en soms ook even apart als het veel is. Zo richt ik mij alleen hierop en kan ik erna ervoor kiezen om blogs te schrijven, offertes te versturen, cliënten te benaderen en onze diensten en producten te optimaliseren.

Minder blauwe schermen in de avond

In de avond kies ik ervoor om mijn mobiel weg te leggen en werk ik vaak nog even of kijk ik samen met mijn man een spannende serie. Vlak voor het naar bed gaan zorg ik dat alle apparaten uit staan en heb ik een heerlijk avondritueel. Mijn avondritueel bestaat uit mijn huid schoonmaken (eventueel nog even douchen als ik hier zin in hebt), tanden poetsen en verzorgen, ik neem mijn magnesium in voor meer ontspanning en zorg dat de keuken opgeruimd is zodat ik in de ochtend fris kan beginnen aan een heerlijk gezond ontbijtje. Soms kies ik nog voor een heerlijk masker, maar een nachtcrème is voor mij wel essentieel. Je verliest in de nacht namelijk ontzettend veel vocht en zo behoud je de vochtbalans van je huid. Lezen vind ik lastig in de avond, meestal doe ik dit op een moment overdag en je kunt er ook voor kiezen om tijdens het TV kijken een beschermende bril op te zetten tegen het blauwe licht, zodat je dan meer melatonine opbouwt. Maar ik val meestal als een blok in slaap, dus ik gebruik dit niet vaak. Als het kan zorg dan dat je mobiel niet in de slaapkamer is en mocht dit niet mogelijk zijn, zet deze dan op vliegtuigstand tegen de straling. Zo behoud je een betere gezondheid. 

Heb jij nog handige tips of toevoegingen? Deel ze met ons hieronder!

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .