Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: 5 motivatietips bij afvallen

Afvallen gaat soms niet zonder slag of stoot en bij mensen die heel veel moeten afvallen kan het einddoel soms mijlenver lijken en daardoor vallen ze soms weer terug in hun oude patroon voordat ze begonnen met afvallen. Wij hebben 5 motivatietips voor mensen die graag af willen vallen waarbij hun einddoel soms heel ver weg lijkt en weten zeker dat deze tips hun verder gaat helpen!ย 

Kilo’s VS Centimeters
Zeker in de beginperiode van afvallen kan je gewicht nog wat schommelen en dit zorgt vaak voor extra onzekerheid. Je wilt de kilo’s echt kwijt maar bent de ene dag nou eenmaal wat zwaarder als de andere dag. Daarom is het handig om de centimeters bij te houden, hier kun je als eerste de resultaten aflezen en dan blijf je langer gemotiveerd. Probeer ook 1 keer per week op dezelfde dag / tijd te wegen en niet iedere dag (of zelfs meerdere keren per dag), dat werkt vaak demotiverend.

Sporten en aankomen
Als je meer dan gebruikelijk gaat sporten of als je bijvoorbeeld eerst helemaal niets aan beweging deed en nu wel, dan kan het voorkomen dat je de eerste weken wat aankomt doordat je meer spiermassa krijgt. Laat je hierdoor niet ontmoedigen en houd de centimeters daarom goed in de gaten! Wil je het sporten langer volhouden, zorg voor variatie in beweging en vraag niet te veel van jezelf. Het is niet goed om iedere dag spierpijn te hebben en ook niet goed om van niet sporten gelijk naar 4-5 dagen per week sporten te gaan. Opbouwen en niet te veel belasten is het sleutelwoord. Wissel ook kracht en conditie met elkaar af, zodat je op beide gebieden aan een betere gezondheid werkt.

FB_IMG_1466797428380

Maak bewuste keuzes en sla niet door!
Eet zo gezond mogelijk, maar kies daarin jouw eigen weg. Probeer je af te vragen of je het echt nodig hebt en of het echt voeding of juist alleen maar vulling is wat je wilt gaan eten. Sommige zweren bij 6-8 kleine maaltijden per dag en anderen blijven erbij om 3 grote maaltijden en 2 kleine tussendoortjes te eten. Kies wat bij jou past, wanneer je honger hebt en verward jouw trek ook niet met dorst. Dat laatste gebeurd vaak, dus drink eens 2 grote glazen water en kijk of je daarna nog honger hebt. Straf jezelf ook niet met bijna niets eten, want juist daardoor loop je tekorten op aan goede voedingsstoffen en vitamines en kom je bovendien ook nog aan omdat je lichaam alles vast gaat houden. Kies 1 dag in de week waar je iets eet wat je echt lekker vind (en wat minder gezond is) en zorg dat dit de moeite waard is. Houd hieraan geen schuldgevoel over, want dat zorgt weer voor stress en werkt niet goed voor je gezondheid.

FB_IMG_1466797245092

Waar is mijn energie?
Heb je geen energie om daadwerkelijk te starten met afvallen, laat dan eens je bloed testen (bijv. bij Bloedwaardentest.nl) of start met de juiste supplementen om je tekorten weer aan te vullen en je energie te verhogen. Ik gebruik veel producten van VitaViva en deze kunnen ook aangepast worden aan jouw lifestyle. Daarnaast is het handig om (veel) minder suikers te eten uit voeding, let hierbij goed op de verschillende namen die suikers hebben en lees de etiketten in de winkel nauwkeurig. Je zult zien dat hierna je energie toe zal nemen en je weer voldoende energie hebt om heerlijk te sporten!

Keep going!
Als je heel veel moet afvallen, dan is het noodzakelijk om kleine doelen te maken en het grote uitzicht in zicht te houden. Dat wil zeggen, beloon jezelf met iedere 5 kg (en niet met slecht eten!) en houd het grote doel in zicht, bijvoorbeeld ik wil ernaar toe werken om een mooie jurk aan te kunnen in maat 40. Het is ook handig om als extra motivatie bijvoorbeeld voor iedere kg een euro te sparen en na je eindresultaat iets te doen wat je echt heel erg leuk vindt! Na een paar weken gaan bekenden het ook zien en wat is er nu leuker dan deze reacties als motivatie te noteren. Koop hiervoor een mooie notitieboekje en zet hierin al jouw doelen, complimenten en momenten die uit jouw comfortzone lagen maar je toch gedaan hebt. Zet hier niet in als je het even niet meer ziet zitten, bij deze momenten pak je juist het boekje en lees je alles door zodat dit je extra motivatie geeft om door te gaan. Bovendien moet je alleen afvallen als je het zelf wilt, gemotiveerd bent en het niet voor anderen doet, dan slaagt het zeker weten! Je kunt het en wordt niet alleen je leukste zelf, maar ook je gezondste zelf ๐Ÿ˜‰

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate ยป
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .