Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: 5 Signalen dat je niet voldoende proteïne binnen krijgt

Wist je dat veel vrouwen te weinig proteïne (eiwitten) binnen krijgen? Gelukkig zijn er nu veel nieuwe voedingsmiddelen op de markt die daarbij helpen en dit ondersteunen en er dus voor te zorgen dat je spieren goed kunnen herstellen en je niet last krijgt van onderstaande signalen. Benieuwd of jij voldoende proteïne binnen krijgt? Lees dan gauw verder!

Het lukt je niet om af te vallen

Als je weinig calorieën tot je neemt en ook bezuinigd op het aantal eiwitten, dan zal je metabolisme vertraagt worden en dit niet bijdragen aan gewichtsverlies. Probeer daarom de inname van eiwitten (liefst natuurlijk) te verhogen en je zult je sneller vol voelen en bovendien zorgt het ervoor dat je gewicht verliest vanuit vetten en het niet ten koste gaat van je spieren.

Je wordt vaak ziek

Eiwit is een essentieel onderdeel van een gezond immuunsysteem. Wanneer je niet genoeg eiwit eet, maakt je lichaam gebruik van de T-cellen (kiem strijders) in je lichaam als brandstof, die meestal griep en verkoudheid bestrijden. Dit kan ervoor zorgen dat je dus vaker ziek bent en kan tevens ervoor zorgen dat het herstel ook langer duurt.

Je haar wordt dunner

Eiwit is niet alleen essentieel voor spiergroei en ontwikkeling. Het vormt ook de bouwsteen van onze cellen, met hierbij inbegrepen ook onze haren, huid en nagels. Energie besparen door een tekort aan eiwitten zal je lichaam niet helpen en gaat je lichaam in rustfase waardoor je eerder kans hebt op haaruitval of dunner wordend haar.

Je hebt vaak trek

Er zijn een aantal redenen waarom je meer honger kan hebben, zoals bijvoorbeeld uitdroging, maar ook het ontbreken van voldoende eitwit in je voeding kan hiervoor zorgen. Eiwitten zorgen voor een verzadigd gevoel en tevens een stabiele bloedsuiker en houd je tevreden tot de volgende maaltijd. Probeer daarom altijd voldoende eiwitten te eten.

Je bent veel moe

Als je niet genoeg slaap of een eigen bedrijf hebt of je je inspant thuis of op de sportschool dan kun je jezelf heel moe voelen. Deze tijd van het jaar kan dit nog erger zijn dan normaal. Heb je dit vaak midden op de dag, dan kan het zijn dat je bloedsuiker niet in balans is. Het is daarom belangrijk om voldoende eiwitten te eten. Check eens of na het eten van meer eiwitten in vermoeiden perioden van de dag je energie toeneemt.

Eet jij voldoende eiwitten?

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .