Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: 5 Tips voor een goede darmgezondheid

Een goede darmgezondheid is soms een uitdaging. Je darmen raken snel uit balans als jij dat ook bent. Zo kun je bij stress een pijnlijke stoelgang hebben of juist een te makkelijke. Het is fijn om je darmen goed in balans te houden en deze 5 tips helpen hierbij en houden jouw darmen gezond!

Vezels

Vezels zijn belangrijk om de stoelgang in goede gezondheid te houden. Dit kun je uit gezonde voeding halen zoals zwarte bonen, frambozen, volkoren / spelt brood / pasta, havermout, broccoli, linzen en appels met schil. Daarnaast kun je de natuur een handje helpen door extra lijnzaad (gebroken) te eten of te kiezen voor psyllium vezels in je water voor een betere stoelgang.

Probiotica

Probiotica ondersteund je darmen door middel van goede darmbacteriën. Meestal worden deze ingenomen na ziekte of antibiotica om je darmen een steuntje te geven naar een gezonder immuunsysteem. Wij geven de voorkeur aan de probiotica van Vitaviva, omdat deze variant geen andere vulstoffen heeft toegevoegd en volledig puur is en daarnaast uitstekend is voor een goede darmgezondheid.

Verban candida

Vaak last van schimmelinfecties? Dan is dit goed te verhelpen met supplementen die helpen de schimmels te verminderen. Daarnaast is goede pure voeding een vereiste als je er echt vanaf wilt (het zogenaamde Candida dieet) en is het belangrijk om daarnaast stress te verminderen.

Voorkom stress

Stress is slecht voor je lichaam, zeker als het gaat om chronische stress. Deze blijft lang in je lichaam en zo kan je lichaam niet meer even bijkomen voor als er een stressmoment komt, want deze is altijd aanwezig. Probeer daarom op tijd rust te nemen, ontspanning aan te leren en hier de tijd voor te nemen. Dit kan bijvoorbeeld met mediteren, yoga, het lezen van een boek, ademhalingsoefeningen of een retreat voor jezelf als je een langere periode rust wilt.

Blijf in beweging en eet zo puur mogelijk

Beweging is belangrijker dan je denkt voor een goede darmgezondheid. Door regelmatig te bewegen stimuleer je de stofwisseling en ga je met regelmaat naar de toilet. Afvalstoffen verlaten hierdoor sneller het lichaam en je krijgt weer nieuwe energie. Vergeet ook het belang van pure voeding niet, hoe minder toevoegingen uit pakjes en zakjes hoe beter het is. Veel groenten en fruit en goede vetten dragen ook bij aan een goede darmgezondheid.

Welke tips ga jij toepassen?

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .