Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: 5 Tips om af te vallen zonder er te veel mee bezig te zijn!

Sommigen vrouwen herkennen dit vast en zeker. Hoe meer je je focust op het gewicht verliezen, hoe lastiger het wordt en in sommige gevallen kom je zelfs aan. Je bent er helaas dan te veel mee bezig en dan lukt het meestal ook niet. Om toch gewicht te verliezen zonder er te veel mee bezig te zijn heb ik voor jullie 5 handige tips!

diet 1

1) Stop met het zeggen dat je op dieet bent, aan het afvallen bent of niet mooi genoeg bent!

Accepteer jezelf hoe je nu bent en werk aan jouw gezondheid, juist omdat JIJ dat zelf wilt en niet omdat het van anderen moet of je de kritiek aanneemt van anderen en er dan mee gaat starten. Zo heb je het meeste succes om een nog betere versie van jezelf te worden!

2) Houd je vast aan een gezond maar haalbaar voedingspatroon en ga niet meteen stoppen als je een dag slecht gegeten hebt.

Je hoort het vaak om je heen, de eerste 2 weken gaan goed maar dan ga je een keer voor de bijl en neem je wat chocola. Oké een hele reep en dan denk je bij jezelf dat je het toch al verpest hebt, maar juist dan moet je het hierbij laten en het verder gewoon weer goed oppakken. Maak keuzes en kies hierbij de voeding die jouw lichaam voedt in plaats van vult en je zult zien dat dit z’n vruchten afwerpt.

3) Wees lief voor jezelf!

Kijk vooruit, wat zijn je doelen en zijn deze haalbaar. Neem kleine stapjes en deel de successen! Schrijf deze bijvoorbeeld op in jouw succesboekje en geloof me dat je hiervan meer zelfvertrouwen krijgt. Wees niet te hard en te streng voor jezelf, geloof ik jezelf en heb jezelf lief. Tenslotte moet je van iedere dag genieten alsof het je laatste is en nee dat is niet jezelf volproppen, huilen en jezelf daarna weer uithongeren.

4) Ga geen eetverleidingen uit de weg, maar probeer dit goed te doorstaan door goed en gezond voor jezelf te zorgen!

Als je chocolade het liefst eet, ga dit dan even 2 weken uit de weg. Hierna heb je minder behoefte aan chocolade en kun je het houden bij een klein stukje eens in de zoveel tijd. Zelf ben ik ook groot chocoladeliefhebber en heb nu alleen voor nood wat pure chocolade in huid. Mocht ik trek hebben dan neem ik dat en weet ik dat ik niet gelijk de reep helemaal opeet, omdat ik stiekem van de slechte chocolade hou 😉 Haal de verleidingen ook niet in huid en als je jezelf een keer wat lekkers gunt, houd het dan daarbij en ga erna gewoon door met jouw healthy lifestyle.

5) Vind een gezonde levensstijl die bij je past!

Het is belangrijk om een gezonde levensstijl te hebben die bij je past. Ga dus bijvoorbeeld niet ineens 4x per week sporten als je bijna nooit sport, maar bouw dit rustig op. Met voeding kun je zelf bekijken wat het beste bij je past, dit kan paleo, koolhydraatarm, hormoonfactor of zoals wij adviseren het 80/20 principe. Tevens staan wij ook achter de hormoonfactor, paleo en gewoon natuurlijk en puur voedsel en vinden wij het belangrijk om te bekijken wat ieder persoon nodig heeft. Mocht je hierbij geadviseerd willen worden, stuur ons dan gerust een mail en dan kijken wij wat de mogelijkheden voor jouw zijn en nog belangrijker die bij jou passen!

Welke tip(s) ga jij toepassen?

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Comments: 2

  • reply

    Riekie van Groen

    8 augustus 2015

    Ben 4 maanden met hormoonbalans bezig, geweldig! Ik wou dat ik dat 30 jaar eerder had geweten, geen geploeter meer, ik val gewoon rustig af, kwaaltjes verdwijnen en je huid blijft mooi. Ik wil dat iedereen naar mij luistert en het ook gaat doen, maar helaas, het dringt niet bij ze door! ?

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .