Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: 5 Tips om af te vallen door je eetpatroon te wijzigen

Beweging is zeker belangrijk als je wat gewicht wilt verliezen, maar je eetpatroon aanpassen is het belangrijkste. Hiermee kun je grote stappen maken en langzaam naar jouw streefgewicht toe werken. Tegenwoordig hoor je nog weleens tegenstrijdige dingen op het gebied van voeding, wij geven dan ook handvatten en of je wel of niet paleo, vegan, rauw of mediterraan of glutenvrij eet, dat mag je zelf bepalen 😉

Check wat je eet op een dag
Houd eens één dag en een weekend bij wat je zoal eet en bekijk waar je dingen kunt veranderen en op welke momenten je meer of juist minder eet. Dit geeft handig inzicht en meer duidelijkheid over wat je zou kunnen veranderen om meer af te vallen.

Ondervoed?
Houd goed in de gaten dat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt. Veel groenten, fruit, noten, goede vetten en goede koolhydraten en eiwitten zijn van belang. Als je twijfelt neem dan eens contact op met een voedingsdeskundige in je buurt, dan kan ze je op weg helpen.

Vullen of voeden?
Aan de hand van jouw eetpatroon die je opgeschreven hebt, kun je ook zien of je meer voeding tot je neemt die vult (denk aan lege calorieen, slechte koolhydraten, junkfood en snoep, koekjes en chocolade) of voed (die is voeding die je lichaam nodig heeft zoals groenten, fruit, noten etc.). Pas daarna de producten die jouw vullen en niet voeden aan voor de juiste tussendoortjes, fruit, noten of een klein stukje pure chocolade.

Tel geen calorieën
Calorieën tellen heeft geen zin en zorgt er bovendien voor dat je perfectionistisch te werk gaat en dit kan ervoor zorgen dat je te veel bezig bent met afvallen en kan zelfs uiteindelijk tot een eetstoornis leiden.

Check je energie
Sport je veel? Dan moet je ook meer voeding tot je nemen, wel gezonde voeding en ook weer niet te veel. Bij een half uur per dag is dit niet nodig, maar als je meer dan 3-4 uur per week traint, dan is het belangrijk dat je dit wel doet. Je kunt na de training een eiwitshake nemen, maar ook een goede salade met gezonde vetten, een stuk fruit of een handje noten.

Welke tip(s) ga jij toepassen?

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .