Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: 5 Tips om blessures te voorkomen

Een blessure is wel het laatste wat je wilt, maar als je een fantatieke sporter bent of juist helemaal weinig doet en ineens flink gaat sporten kan er weleens iets mis gaan. Daarom geven wij 5 handige tips om blessures te voorkomen en geven advies mocht het je toch overkomen. Lees je mee?

Voorbereiding is de sleutel
Vaak denken mensen dat doe ik wel even deze pittige workout of ik hoef geen cooling down want ik krijg toch geen spierpijn. Maar het is wel degelijk heel belangrijk om een warming-up en cooling-down te doen om geen blessures te krijgen. Je kunt dan goed opgewarmd beginnen (wat ook beter is voor je verbranding!) en krijgt erna geen last van stijve spieren of blessures als je ook goed afbouwt.

Zorg voor goede schoenen
Helaas zie ik het nog best vaak gebeuren dat mensen slechte schoenen hebben en daarop hardlopen of een pittige workout doen. Je moet ervoor kiezen om een goed voetbed te hebben in je schoenen en optimale steun bij je workout, hardlooptraining of een andere sport zoals tennis. Je zorgt er zo voor dat je niet scheef gaat lopen, dat je rug niet te veel belast wordt en je geen kans hebt op ernstige blessures omdat je onvoldoende steun hebt aan je schoenen.

Regelmaat is het beste
Ben je iemand die af en toe een keer sport en dan helemaal tot het uiterste gaat? Stop hiermee! Je belast je spieren en de blessures liggen al voor je op de loer. Het beste is om regelmatig te sporten, zo bouw je meer spiermassa en conditie op en heb je niet veel kans op blessures.

Begeleiding bij onvoldoende kennis
Weet je zelf niet waar je moet beginnen met krachttraining? Vraag dan hulp aan een coach en ontvang een schema waarmee je van start kunt zonder dat je kans hebt om dingen fout te doen en blessures te krijgen. Beter te veel vragen, dan achteraf met de ellende zitten toch? ๐Ÿ˜‰

Maak kleine stappen
Als je een oefening met 10 kg gewicht doet en je de volgende keer hem op 20 kg zet dan is dit niet handig en te veel op op te bouwen. Doe dit geleidelijk met kleine stapjes, uiteindelijk worden kleine stapjes grote doelen. Remember that!

Toch een blessure?
Laat je checken bij de fysio en maak zo nodig gebruik van hulpmiddelen zoals Enkelbraces of rugbanden. Als het dik wordt is het verstandig om een koud compress te gebruiken om het zwellen tegen te gaan.

Heb jij weleens een blessure gehad?

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate ยป
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .