Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: 5 Tips om na griep jouw gezondheid weer te boosten

De herfst- en winterperiode is weer aangebroken en daarmee ook de griep of andere klachten die je vaak in deze periode kunt verwachten. Maar hoe kun je nu het beste herstellen na zo’n periode van griep? Ga je dan meteen aan de detox of weer volop sporten of bouw je dit rustig op? Wij hebben voor jou 5 handige tips om na de griep snel weer voldoende energie te krijgen en je gezondheid te boosten!

Blijf voldoende drinken
Misschien denk je het zal wel, maar voldoende blijven drinken is heel belangrijk! Neem vooral water of groene (kruiden) thee en drink minimaal 2 liter per dag. Het zorgt ervoor dat de afvalstoffen sneller uit je lichaam gaan en dus ook die laatste bacteriën die graag jouw lichaam willen verlaten nadat je ziek bent geweest.

Maak verse kippensoep of bottenbouillon
Kippensoep en bottenbouillon versterken enorm jouw immuunsysteem en zorgen ervoor dat je niet uitdroogt als je heel beroerd bent. Het staat bekend om het feit dat je hierdoor lekker aan kunt sterken en geeft je dan ook echt een gezondheidsboost!

Neem probiotica na een antibiotica kuur
Soms kun je niet anders dan een antibiotica kuur nemen, maar weet dat dit niet alleen je slechte cellen vernietigd, maar ook je goede cellen. Het is belangrijk om hier weer balans in te brengen en dat kan met probiotica. Dit zorgt ervoor dat je goede darmbacteriën binnen krijgt en zo sneller hersteld na jouw kuur. Sommige nemen het ook al tijdens de kuur, maar hier kun je best last van je darmen van krijgen, dus ik zou het gelijk na de kuur adviseren.

Neem extra groente in de vorm van juices of smoothies
Extra groenten is altijd een goed idee! Natuurlijk niet alleen als je ziek bent, maar als je het normaal niet heel veel eet is dit wel een must om weer makkelijk erboven op te komen. Maak zelf heerlijke juices of smoothies of kies voor gemak en bestel bij één van de bekenden slowjuice bedrijven en geniet ervan!

Pak het sporten rustig aan weer op
Deed je voorheen iedere dag aan sport, probeer het dan om de dag weer op te pakken totdat je daar weer bent. Mocht je 3 keer per week sporten, probeer dan eerst 1x en als het goed gaat bouw je weer verder op. Luister hierbij goed naar je lichaam, want je hebt er niets aan als je je super beroerd voelt en je valt bijna om van ellende in de sportschool. Sport jij liever buiten? Prima, bouw ook langszaam op en kleed je ook goed warm aan.

Welke tip(s) ga jij toepassen?

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .