` HEALTH: 5 Tips om je stress aanzienlijk te verminderen - Boost your Health

Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: 5 Tips om je stress aanzienlijk te verminderen

We hameren als eerste altijd op meer bewegen en gezonder eten, maar voor een gezonde levensstijl is wel iets meer nodig dan dat. Stressvermindering staat dan ook op nummer 1! We hebben allemaal een vorm van stress, maar als dit vaker voorkomt of chronisch wordt is het belangrijk om eerst hiermee aan de slag te gaan. Maar hoe krijg je nu minder stress in deze tijd en hoe kun je met minder stress doorpakken naar een gezondere levensstijl. Wij helpen je op weg en geven 5 handige tips! Lees je mee?

Begin bij de basis

Kijk waardoor je stress krijgt en als dit een probleem of angst is kijk of dit op korte termijn op te pakken is of ervoor te zorgen dat het opgelost wordt. Indien dit niet mogelijk is op korte termijn, hoe kun je er dan voor zorgen om het meer los te laten. Schrijf alles op en kijk waar je nu staat en waar je heen wilt en of je hier misschien hulp bij nodig hebt. Begin bij de basis en kijk waar jouw stress vandaan komt en of dit op korte termijn te verminderen is.

Denk in mogelijkheden

Het is belangrijk om positief te blijven en te kijken of er een oplossing is om jou minder stress te bezorgen. Mocht je het lastig vinden en het overzicht niet meer zien, durf dan gerust om hulp te vragen. Soms kan iemand anders jou inzichten geven waarmee je een stuk verder komt en de stress ook afneemt. Hoe fijn is dat?

Hoeveel tijd heb je voor jezelf? En benut je dit optimaal?

Als je overloopt in alle drukte kun je daar ook stress van ervaren. Misschien werk je heel veel uren? Ben je mantelzorger? Is een drukke baan, een gezin, sociale contacten, sporten en het huishouden te veel gevraagd. Kijk eens wat jij allemaal doet in een week. Kan het praktischer? Kun je dingen uit handen geven? Kun je je sport momenten en me-time momenten inplannen? Kijk wat mogelijk is en pas het aan en houd je daaraan vast. Na ruim 21 dagen is het een gewoonte en zal de stress ook aanzienlijk minder worden. Door het in te plannen behoud je overzicht en vergeet je jezelf niet en de ruimte en ontspanning die je zelf nodig hebt.

Loslaten is belangrijk bij veel stress

Het is moeilijk om dingen los te laten, maar zo belangrijk om dit wel te blijven doen. Soms moet je keuze maken waarbij je minder stress krijgt en moet je mensen of dingen loslaten die hieraan niet bijdragen.

Kleine stapjes vooruit is beter dan een grote verandering ineens

Door kleine veranderingen in te voeren in je leven blijft het haalbaar en bouw je successen op. Begin met wandelen om je hoofd leeg te maken, drink elke dag minimaal 1,5 liter water of probeer elke dag om 22.00 uur naar bed te gaan. Probeer jezelf niet te hard restricties op te leggen, dit werkt gewoon niet. Je kunt niet als bourgondiƫr ineens alleen maar juices nemen voor een maand lang. Zorg dat je onthoud dat je je lichaam wilt voeden en niet vullen. Dat helpt mij echt bij het maken van de juiste keuzes en afwegingen. Soms kies ik ook voor iets lekkers, maar ik merk dat mijn lichaam het meeste houd van goed gezond eten, voldoende water, beweging en een positieve mindset. Minder stress is hierbij zo belangrijk!

Ervaar jij veel stress? En hoe zorg jij dan beter voor jezelf? Laat het ons hieronder weten!

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment