Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: Afvallen begint met een gezonde mindset

We willen als goed voornemen allemaal vaak zo snel mogelijk veel kilo’s kwijt. Zeker als je er heel veel kwijt wilt raken wil je dit het liefst zo snel mogelijk omdat je nog een lange weg te gaan hebt. Helaas werkt het niet op deze manier en ik spreek uit ervaring. Natuurlijk haal je je motivatie uit de kilo’s die je al verloren hebt, maar wat eigenlijk het belangrijkste is je mindset. Vaak spelen belemmeringen of blokkades een rol in de strijd tegen de kilo’s of gaat het telkens op hetzelfde gebied weer fout. Als je met een deskundige aan de slag gaat, dan zul je hierin stappen zetten en een nieuwe doorbraak beleven naar de wens om een slanker lichaam te hebben. Maar hoe doe je dat dan? Lees gauw verder en ontdek mijn 5 handige inzichten!

Check jezelf goed

Wat ik je als eerste moet ondernemen is je na laten kijken bij een internist om te kijken of je gewichtstoename aan andere gezondheidsproblemen ligt of je juist daardoor nog meer gezondheidsproblemen hebt. Zo krijg je een volledig beeld en daarnaast kun je ook nog een orthomoleculair voedingsdeskundige of arts, een osteopaat of een andere gezondheidsexpert raadplegen om een goed beeld van je gezondheid te krijgen.

Hulp vragen is geen zwakte

Het kan ook zijn dat het probleem dieper ligt in de emoties en daardoor blokkades ontstaan en je dus steeds daartegen vecht, maar hier weinig aan kunt veranderen. Je kunt dan hulp vragen aan een coach die mede gespecialiseerd is in NLP, hormonen, trauma verwerking en chronische stress.

Bekijk eens goed je voedingspatroon

Hoe is jouw voedingspatroon? Sla je maaltijden over? Eet je aan het einde van de dag extra, omdat je dit te weinig hebt gedaan overdag? Eet je jouw emoties weg? Kies je voor voeding die jouw voed? Kies je omdat je van jezelf houd voor gezonde voeding?

Emotie eten 2.0

Emotie eten is niet alleen veel of slecht eten als je je emoties wilt weg eten. Emotie eten kan ook komen door emoties buiten jou van andere mensen, prikkels, pijnlijke herinneringen en trauma. Als je dit al vanaf jonge leeftijd hebt is het nog moeilijker om hier vanaf te komen, maar met de juiste hulp kun je hier meer inzicht in krijgen en dit zelfs veranderen naar een gezonde(re) relatie met eten.

Prikkelverwerking en stress

In de huidige maatschappij worden steeds meer mensen hooggevoelig, hebben ze veel last van prikkels van binnen en buiten en chronische stress is helaas geen uitzondering meer. Probeer eens na te gaan of jij hier ook last van hebt. Ga eens een dag, weekend of zelfs langer van de rader en geniet van de natuur en rust om weer dichterbij jezelf te komen. Zo kun je je weer opladen, maar als je dit echt blijvend wilt doen maak dan goede afspraken met jezelf. Kies er bijvoorbeeld voor om dagelijks maar maximaal 2 uur op social media te zitten, 2 keer lekker buiten te sporten in de week en iedere dag een rustig moment te pakken voor een goed boek, een meditatie of gewoon even een powernap. Probeer beter naar jezelf en jouw lichaam te luisteren, wat het nodig heeft en hoe je dit het beste kunt toepassen.

Welke tip(s) ga jij toepassen?

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .