Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: Ben jij nog blij?

Op een gegeven moment is het moment daar…… Je bent niet blij, zit niet lekker in je vel, je blijft erin hangen en het voelt niet meer goed.……Wat is er in hemelsnaam met je gebeurt…
Als je van een afstandje naar jezelf kijkt…. dan wordt het je ineens heel helder.,,,,“Je zit ‘opgesloten’ in je eigen kooi” ….. nee, als je echt goed kijkt dan zie je dat je jezelf hebt opgesloten in je eigen kooi…..

Door alle lichamelijke veranderingen, door alle ballen hoog te houden, geen rust te nemen, door aan alle verwachtingen te voldoen….  Door nog steeds een ander boven jezelf te plaatsen omdat je lief en aardig gevonden wilt worden.

Het moment is daar om hiermee te gaan stoppen en stapsgewijs te starten met het doorbreken van patronen. Om je hormonen weer in balans te brengen. Zodat je:

  • Je weer fit en vitaal voelt;
  • Weer leuk en plezierig gezelschap bent;
  • Je gezondheid een boost geeft;
  • Je eetlust vermindert en geen zin meer hebt in zoet;
  • Als klap op de vuurpijl ook weer afvalt.

 

Hormonen schommelen al vanaf je 35’ste 

In een eerdere blog heb ik al met je gedeeld dat je hormonen al beginnen te schommelen als jij aan het eind van jouw dertiger jaren bent. Deze hormonen die boodschappers in je lichaam zijn, sturen heel veel processen in je lichaam aan. En in de aanloop naar de menopauze wordt de balans ervan redelijk verstoort. Daar waar normaal wel een reactie plaatsvindt kan dat nu in een keer heel ander zijn. Kortom jouw stofwisseling wordt verstoord. Vet plakt aan en dan ook nog vaak waar je het niet wilt hebben, je lichaam veranderd, wordt als je niets doen minder gespierd en dan heb ik het nog niet eens over de invloed die die schommeling uitoefent op jouw humeur, gevoel van stress en energieniveau.

Als je dit weet is het handig voor je om nu al een voorschotje te nemen en nu al goed voor jezelf te gaan zorgen.

Hoe kun jij vandaag al beginnen?

Breng je hormonen in balans

Hieronder geef ik een 7 handige tips:

 

Tip 1:

Eet weinig suiker en verminder de inname van koolhydraten. Dit is goed voor je glucosehuishouding en zodoende vermijd je insulineresistentie

 

Tip 2:

Eet gezonde vetten (omega 3)

 

Tip 3:

Vermijd koffie en alcohol

 

Tip 4:

Verminder het eten van rood vlees

 

Tip 5:

Beweeg voldoende en train je spieren

 

Tip 6:

Relax, lach en knuffel vaak

 

Tip 7:

Wees mild voor jezelf

Doe het samen!

Door het toepassen van de tips zul je meestal vrij snel resultaat zien.

Maar ik daag je uit om het samen te doen, omdat je soms simpelweg niet weet hoe je moet beginnen, omdat het niet zo leuk is om het alleen toe doen of omdat het best fijn is om een steuntje in de rug te hebben.

Ik ga graag vrijblijvend met je in gesprek en beantwoord graag je vragen

Ook kun je nu al beginnen om je aan te melden voor de gratis besloten facebookgroep “Positief door de overgang”.

In deze veilige omgeving, kun je je vragen stellen, krijg je tips en adviezen en word je geïnspireerd om met andere vrouwen samen het verschil te maken.

Judith Bussink, Overgangsexpert en Natuurgeneeskundig Therapeut, helpt vrouwen slank en soepel door de overgang. “Maak van de overgang een overgangsperiode die je gebruikt om nog meer jezelf te worden en superlekker in je vel te zitten”. Dit door aandacht te hebben voor Voeding, Leefstijl, Mindset, Relaties, Patronen, Werk en Spiritualiteit.

Post a Comment

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .