Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: Eerste hulp bij een hittegolf; wij geven 5 handige tips!

Tot nu toe hadden we niet zo’n beste zomer, maar ineens is het dan zover. De temperatuur stijgt en het wordt deze week maar liefst rond de 38 graden warm. Wij zijn dit niet zo gewend in ons kleine landje en ik moet zeggen dat ik het ook best spannend vindt, althans in het buitenland vind ik deze temperaturen dan toch net iets aangenamer en minder drukkend. Mijn kids hebben een tropenrooster op school en we hebben al voldoende drinken en ijsjes ingeslagen. Maar waar moet je nu echt op letten als het warm is? Wij geven je 5 handige tips!

Vochtbalans in evenwicht houden

Drink voldoende water. Je zweet gewoon meer met heel warm weer en dat vocht moet ook weer wat aangevuld worden. Wist je namelijk dat je in de nacht maar liefst 1 tot 2 liter vocht verliest als je slaapt? Daarom is het goed om gelijk uit bed al wat water te drinken. Met tropisch warm weer moet je in plaats van de welbekende 2 liter per dag echt naar de 3 liter per dag, omdat ook je verbranding hierdoor hoger in rust is en je meer zweet. Als je niet voldoende drinkt, dan kun je last krijgen van duizeligheid, hoofdpijn, wazig zien en je kunt in het ergste geval zelfs flauw vallen of uitdrogingsverschijnselen krijgen.

Geef je darmen wat meer rust

Vaak zijn je darmen met tropische temperaturen een beetje van slag. Let daarom op dat je geen dingen eet die je normaal niet eet of waar je darmen nog meer geprikkeld van zouden kunnen raken. Wil je meer handige tips, neem dan hier eens een kijkje!

Eerste hulp in huis

Laat de gordijnen dicht en doe alleen vroeg in de ochtend even de ramen open. Gebruik ventilators of air conditionering in huis. Slaap lekker luchtig en let op hygiëne in huis, dus nog wat vaker schoonmaken. Let ook goed op dat je dingen die niet goed meer zijn zoals bijv. de houdbaarheid van vers producten ook niet meer tot je neemt en houd de koelkast school en extra koel tijdens deze dagen.Laat je kinderen niet met een (dikke) deken slapen tijdens de warmte.

Persoonlijke hygiëne en verfrissing

De één zweet wat meer dan de ander, maar gebruik regelmatig een deodorant (liefst zonder aluminium, lees hier waarom!), neem liever een paar keer per dag een korte koude douche. Draag katoenen of linnen kleding, deze zitten fijn en luchtig en absorberen beter.

Maatregelen buiten en in de auto

Vermijd tussen 12.00-15-00 uur de zon als je niet in het heetst van de dag in de zon wilt zitten/liggen. Smeer je regelmatig in met zeker factor 50 voor je gezicht en factor 30 voor je lichaam. Kies bij voorkeur voor natuurlijke zonnebrand. Drink voldoende, doe een zonnehoed of petje op als je een gevoelige hoofdhuid hebt of houd in de gaten dat dit niet verbrand. Smeer je kids ook na het zwemmen goed in en geef ze regelmatig een ijsje 😉 Neem in de auto altijd water mee en een telefoon. Laat je kind in de kinderwagen niet met een deken liggen, maar wel goed afgeschermd door de kap van de kinderwagen, een zonnehoedje of eventueel een klein zonnebrilletje. Misschien wel de belangrijkste reden ==>> Laat je kind(eren) of hond(en) nooit alleen achter in de auto!!!

Heb jij nog handige tips, laat ze dan ook hieronder weten!

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .