Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: Hoe houd je gezonde voornemens vol tot je streefgewicht behaald is?

Voornemens, voornemens, voornemens. Ben je ook iemand die elke dag weer opstaat met de juiste voornemens en gedurende de dag uiteindelijk bezwijkt onder de zware druk die dit met zich meebrengt? Lig je regelmatig in bed met schuldgevoelens en besluit je keer op keer om het morgen beter te doen? Ik heb dit soort worstelingen gedurende een hele lange periode in mijn leven moeten doortaan, waardoor ik maar al te graag mijn tips meedeel die mij helpen bij het vasthouden aan mijn gezonde leef- en eetstijl. Ik kan je zeggen dat het al langer dan een jaar zo goed gaat, dat het een hele nieuwe manier van leven is geworden van mij. Ik weet eigenlijk niet meer beter!

Mijn 4 gouden tips:

1: Blijf gefocust op je doel

Houd je ogen op je doel gericht. Het is makkelijker om het vol te houden als je weet wat je precies wilt bereiken. Als je een bepaald beeld hebt van (bijvoorbeeld bekende celeb) iemand wiens uiterlijk jou aanspreekt, kan je een foto van diegene ergens uitknippen of printen en ophangen. Als je vaker ziet waar je het voor doet, blijft de motivatie ook hoger. Maak het niet te bont door hele muren vol te plakken met de slankste figuren, want het moet ook niet frustrerend worden. Maar zo nu en dan zien hoe je er uit wil en kán zien, kan al heel motiverend werken. Blijf jezelf dus herinneren aan het doel dat je voor ogen hebt.


2: Je goed voelen over jezelf is het belangrijkst

Neem jezelf en je wensen serieus. Als jij je echt gelukkiger gaat voelen met een paar kilo’s minder, is het heel belangrijk dat je jezelf dit ten eerste gunt. Elke keer je hele dieet van tafel gooien en je uitleven op comfortfood voelt op dat moment wel heel verzadigend, maar de schuld- en haatgevoelens jegens jezelf zijn het niet waard, toch? Beslis vandaag nog dat jij het waard bent. Het mag moeite kosten, je mag falen, maar je verdient het hoe dan ook om te bereiken wat je wenst.

3: Pak de draad snel op

Af en toe snoepen mag. Hoewel je natuurlijk het snelst resultaat gaat zien als je je strikt houd aan de voedingsregels die je bijvoorbeeld door een deskundige voorgeschreven hebt gekregen, zijn wij tenslotte ook maar mensen. We hebben ook verlangens en af en toe snoepen hoeft helemaal niet erg te zijn. Het is niet zo dat ons lichaam reageert op een klein stuk chocola en we plots veranderen in een opgeblazen ballon. Dat is meer het beeld dat wij zelf hebben gecreëerd over eten. Het geheim zit hem in de feit dat je alles met mate moet nemen. Kleine fluctuaties hebben geen drastisch effect op het resultaat, maar langdurig kleine fluctuaties zorgen ervoor dat je langzamerhand weer je verloren kilo’s eraan eet. Voel je dus na een cheatmaaltijd niet zo ellendig dat je alle moed opgeeft en weer terugvalt op oude eetpatronen, maar onthoud dat je echt niets ervan merkt als je de draad erna weer snel oppakt.

4: Vergeet niet te genieten onderweg naar je doelen

Geniet van het feit dat je goed op weg bent. Herinner jezelf eraan dat jij de controle hebt en dat je in staat bent om het resultaat te boeken die je wilt zien in de spiegel. Geef jezelf een schouderklopje vanwege je discipline, want je bent heel goed bezig. Er is niks mis met trots op jezelf zijn. Het feit dat je keer op keer toch blijft proberen en niet opgeeft is juist heel erg waardevol.

Ik ben heel benieuwd welke tips je voor jezelf aan dit lijst zou willen toevoegen en wat voor jou persoonlijk heel goed werkt. Laat het me weten in de reacties hieronder!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .