Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: Hoe houd je de kilo’s eraf tijdens de feestdagen?

December is bij uitstek dé maand om flink te gaan eten. En dan bedoel ik eten van pepernoten, die overigens al sinds september of misschien augustus in de winkels liggen, suikergoed, chocolade en die heerlijke diners, oliebollen en tussendoortjes.Niets is te gek en ik geef jouw handvatten om tijdens de feestdagen toch de kilo’s eraf te houden 😉 Lees je mee?

December is ook de maand om samen te zijn, familie, gezelligheid, cadeautjes, warmte, kerstboom onder het genot van een heerlijke maaltijd, hapje en drankje. Heerlijk! Ik vind december een hele fijne maand. De rest van het jaar eet je gezond, ikzelf hanteer de 80/20 regel, 80% gezond en 20% minder gezond, je beweegt en je zorgt dat je stresslevel zo laag mogelijk is, mediteren, ontspannen. Hier zijn we met ons allen veel mee bezig, of we streven hier naar het hele jaar. Gezond eten, bewegen en ontspannen.

De gouden driehoek, noem ik het wel. De gouden driehoek ook voor je menstruatiecyclus in flow!

En dan is het december en laten we ons leefpatroon waar we het hele jaar zo ons best voor doen, stay healthy, los. Verleidingen zijn er in overdaad en overal om ons heen.

Hoe blijf je on track en kun je eten wat er is?

  1. Eet gezond. Dit is praktisch gezien een inkopper, maar ik bedoel hiermee: eet wat je normaal in mei of april ook eet. Niet elke dag pepernoten, of bubbels omdat het zo cosy is. Blijf eten zoals je ook eet op andere dagen. Als het Sinterklaasavond is of Eerste Kerstdag of Nieuwjaarsdag kun je prima mee eten met wat er dan is.
  2. Schep eten op een bord. Hier gaat het om snacken en hapjes en allerlei andere lekkernijen. Pak een bord en schep op wat je wilt eten. Stel je bent op een feestje met allerlei lekkere hapjes. Geniet van het feestje en het samenzijn, maar pak een bord (of vraag erom) en leg daar de hapjes op die je wilt eten. Zo hou jij de regie in handen en kun je ook voelen wanneer je vol zit en laat je de rest staan. Zo voorkom je ook dat je blijft pakken van de hapjes.
  3. Drink water, alsof je leven er van af hangt. 🙂 Zorg dat je water drinkt de hele dag door. Dat doe je natuurlijk ook op andere dagen. Maar juist tijdens de feestdagen wil je echt zorgen dat je water drinkt. Op deze manier voorkom je dat je te veel eet en je lichaam vloeit de afvalstoffen makkelijker af. Tip: Vul een waterfles met kaneelstokje en stukjes appel, past perfect bij het seizoen.
  4. Groente. Eet voordat je naar allerlei feestjes gaat, of van lunchen/brunchen bij je schoonouders en door voor het kerstdiner bij je ouders, eet een groene salade of een groene smoothie voordat je gaat. Dit geeft je niet alleen een boost in vitaminen en je hebt geen hongergevoel.
  5. Beweeg. Blijf bewegen gedurende de decembermaand en tijdens de feestdagen.

En denk nu niet, ach ik ga in januari wel op dieet en dan vliegen alle kilo’s er wel af. Denk eens na hoe dat gewerkt heeft voor je. 😉

Speciaal voor de feestdagen heb ik een Feestdagen kook e-book samengesteld met ruim 20 recepten die kunt maken, eten, drinken en met allerlei tips om tijdens de decembermaand up&running te blijven. Gezond en lekker!

Hormoon coach en voedingsdeskundige Saskia van Ommen laat vrouwen de positieve impact van hun cyclus en de werking van hormonen ontdekken. Dit zorgt voor vrijheid, plezier en groei in hun leven en business. Zij heeft een eigen praktijk in Deventer waar ze je laat zien hoe jij je hormonen weer happy kunt maken door middel van voeding, beweging en ontspanning. Nieuwsgierig? Neem dan een kijkje op www.saskiavanommen.nl, waar je artikelen kunt lezen, oefeningen en heerlijke, gezonde recepten kunt vinden! Wil je meer? Lees dan eens haar boek: ‘Hoe overleef ik mijn menstruatie? – gespreksstof voor aan de keukentafel’

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .