Het is voor mij een geheel nieuwe ervaring om gezond af te vallen. Ik mocht onlangs kennismaken met Zlim in Oud-Beijerland en was onder de indruk van de mogelijkheden. Ik kwam daar voor het eerst en werd gelijk enthousiast welkom geheten door de dames die daar werkten. Eerst had ik een intake gesprek waarin alles omtrent voeding, beweging en mindset naar voren kwam. Daarna moest ik wegen en werd ik nauwkeurig gemeten. Dit doen ze met een speciaal apparaat die ook de hoogte bepaald, zodat je dit echt nauwkeurig kunt bijhouden. Daarna mocht ik voor het eerst gaan sporten in de warmtecabine en dit was wel even wennen. Lees gauw verder over mijn eerste ervaring met Zlim!

Thermo Fysische Methode

Thermo Fysische Methode houd in dat je oefeningen uitvoert in een verwarmde cabine. Het is niet nieuw uitgevonden, het was al eerder ontdekt door een Zwitser in samenwerking met een Amerikaanse arts. De Thermo Fysische Methode is gebaseerd op algemeen aanvaarde principes uit de sportgeneeskunde, de fysiotherapie en de voedingsleer. En behoorlijk succesvol, want in al die jaren zijn al vele vrouwen het te veel aan centimeters en kilo’s met deze methode kwijt geraakt.

Wat doet de Thermo Fysische Methode met je lichaam?

Het programma wat je bij Zlim volgt is voor jou op maat gemaakt. Dat houdt in dat het is afgestemd op je conditie, je leeftijd en je gezondheid. Als je gewicht wat aan de hoge kant is, is de warmtecabine ook een uitkomst: door de voornamelijk liggende houding worden je gewrichten minder belast. Het is dan makkelijker vol te houden, je gewrichten worden niet overbelast waardoor je beter kan bewegen en dat motiveert. Bovendien is bewegen op deze manier ook geschikt voor mensen met lichamelijke klachten, zoals bijvoorbeeld reuma, fibromyalgie, atrose, atritis, rugpijn of (sport)blessures. Ook voor mensen op leeftijd is het een veilige manier om blessurevrij in beweging te blijven. De warmte in de cabine zorgt ervoor dat je geen warming up nodig hebt en ook een cooling down niet nodig is. Je voert dus 30 minuten uitsluitend oefeningen uit die resultaat hebben, dát is nog eens een efficiënte manier van inspanning!

Mijn ervaring met de warmtecabine

De eerste keer was het een beetje wennen om je handdoek in de warmtecabine te leggen en te starten met de oefeningen die ze speciaal voor jou samenstellen. De warmtecabine werd steeds warmer en omdat de oefeningen doelgericht zijn kunnen ze in het begin best pittig zijn. De warmtecabine heeft een temperatuur van maar liefst 36 graden. Gelukkig blijft je hoofd wel buiten de warmtecabine, anders was het helemaal heftig en zo kun je je hoofd koel houden 😉 De meeste oefeningen doe je liggend op een paar enkele na. Dit zorgt voor zo min mogelijk belasting voor je gewrichten. De oefeningen worden verder uitgebreid door deze steeds meer toe te passen. Zo begin je met elke oefening 15 keer te doen en wordt het opgebouwd naar maar liefst 60 keer dezelfde oefening en dit bij verschillende varianten. Maar je werkt hier langzaam naar toe, dus het lukt om dit makkelijk verder uit te breiden.

Ozontherapie

Ozontherapie is het – zoals ze het noemen – toetje na het bewegen. Je gaat 15 minuten met je ondergoed in de ozoncabine en wordt voorzien van ozonzuurstof. Ozonzuurstof zorgt ervoor dat de poriën van je huid worden geopend. Het stimuleert de doorbloeding en helpt bij het afvoeren van afvalstoffen in het lichaam. Deze unieke weldaad zorgt ervoor dat je huidcellen sneller worden vernieuwd en jij het bewegen bij Zlim op een ontspannende manier afsluit.


Mijn ervaring met Ozontherapie

In het begin vond ik het best een beetje spannend. En ik heb het als ondernemer en moeder van 2 zorgkindjes heel druk en neem daardoor weinig tijd om écht te ontspannen. De eerste keer zat ik dan ook al te wachten totdat het weer voorbij was. Het voelde alsof je in een fijne sauna ruimte ging en al mijn spieren kwamen vanaf de tweede keer ook echt tot ontspanning. Leuk om te zien is dat ik tegenwoordig bijna in slaap val en echt even mijn ontspanningsmoment pak en daar van geniet! 

De eerste resultaten

Nadat ik te horen kreeg bij de voedingsdeskundige dat ik te weinig at, ben ik dit langzaam gaan ophogen. Ook heb ik een verstoorde hormoonhuishouding, slaap ik slecht en ervaar ik door privé omstandigheden veel stress. Dit maakt het afvallen allemaal iets moeizamer, maar door hun liefde en motivatie naar mij toe voel ik dat ik het aankan. Juist ook al gaat het dan misschien iets langzamer, uiteindelijk hoop ik een mooi resultaat te behalen. Na de eerste paar weken ben ik ruim 2 kg afgevallen en maar liefst 21 cm van mijn hele lichaam. Ik ga dan ook met goede moed verder en houd jullie natuurlijk op de hoogte van mijn vorderingen.

Laat hieronder weten of je vragen hebt, dan zal ik deze ook meteen beantwoorden in mijn volgende update over mijn Zlim avontuur! 
Deel deze post!