` HEALTH: Met deze 4 tips bouw je een goede weerstand op - Boost your Health

Member login

[wlm_loginform]

HEALTH: Met deze 4 tips bouw je een goede weerstand op

Het is belangrijk om een goede weerstand te hebben. Mensen met een goede weerstand worden namelijk minder snel ziek. Daarnaast ben je minder vatbaar voor virussen en bacteriƫn als je een goede weerstand hebt. Helaas besteedt lang niet iedereen hier aandacht aan. Dit komt soms doordat mensen niet weten hoe zij een goede weerstand opbouwen. Geldt dit ook voor jou? Dan ben je hier aan het juiste adres. Wij zetten hier namelijk 4 tips voor een goede weerstand op een rijtje.

1. Eet gezond

Laten we direct maar beginnen met de belangrijkste tip. Wie gezond eet bouwt automatisch ook een goede weerstand op. Zorg er daarom voor dat je dagelijks verse groente en fruit eet. Wie dag in dag uit minimaal 200 gram groente en fruit eet, krijgt in principe voldoende vitamines en mineralen binnen om een goede weerstand op te bouwen. Vind je het lastig om te bepalen wat je wel en niet moet eten? Maak dan gebruik van de Schijf van Vijf. Hiermee zorg je er namelijk voor dat je de juiste voedingsmiddelen binnenkrijgt.

2. Ga regelmatig naar buiten

Je bouwt niet alleen een goede weerstand op door gezond te eten. Het is namelijk belangrijk om ook regelmatig naar buiten te gaan. Waarom? Omdat jouw lichaam onder invloed van zonlicht vitamine D aanmaakt. Dit is niet alleen in de zomer en lente het geval, maar ook in de winter en herfst. Zorg er daarom voor dat je dagelijks minimaal een kwartier tot een half uur buiten doorbrengt. Bijkomend voordeel van een frisse neus halen is dat je frisse lucht binnenkrijgt. Dit is bevorderlijk voor jouw weerstand.

3. Gebruik voedingssupplementen

Krijg je onvoldoende vitamines en mineralen binnen? Dan wordt het hoog tijd om hier iets aan te doen. Wanneer dit je met voeding niet lukt, bieden voedingssupplementen uitkomst. Neem je iedere ochtend een visolie capsule bij het ontbijt? Dan zorg je ervoor dat jouw lichaam voldoende eicosapentaeenzuur (EPA) en docosahexaeenzuur (DHA) binnenkrijgt. Naast visolie zijn er overigens nog andere voedingssupplementen. Zo gebruiken veel mensen dagelijks een voedingssupplement met magnesium citraat. Dit mineraal ondersteunt jouw spieren, botten en hersenfunctie.

4. Zorg dat je genoeg vocht binnenkrijgt

Veel mensen denken dat een goede weerstand alleen te maken heeft met voeding. Eten speelt inderdaad een belangrijke rol, maar er is meer. Wie een goede weerstand op wil bouwen, moet namelijk ook voldoende vocht binnenkrijgen. Zorg ervoor dat je dagelijks minimaal anderhalf tot twee liter water drinkt. Waarom? Omdat een goede vochtbalans essentieel is in de opbouw van jouw weerstand. Afvalstoffen worden namelijk niet goed afgevoerd als je minder dan anderhalve liter water drinkt. Haal je dagelijks de minimaal aangeraden hoeveelheid? Dan wordt jouw lichaam goed gezuiverd. Naast afvalstoffen wordt ook een overschot aan kalium, fosfaat, zout of medicijnresten uit jouw bloed gefilterd.

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment