` HEALTH: Op een makkelijke manier de Corona kilo's te lijf - Boost your Health

Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: Op een makkelijke manier de Corona kilo’s te lijf

Laat ik voorop stellen dat je prachtig bent zoals je bent. Ik ben de laatste die zal zeggen dat je met wat extra fluff om je lichaam niet mooi bent. Maar ik denk dat je hem al voelt aankomen, soms is dat kleine extra spekkie nou net niet wat je wilt. Na weken thuis op de bank te hebben gelegen/gehangen, nergens puf in te hebben maar wel een eetlust te hebben als een beer, moest ik de schade een keer onder ogen komen. Ik HAAT de weegschaal, maar ja ik moest wel. Er kwam nog net geen rookpluim vanaf. Hallo 3.6 extra kilo. Nu vind ik dat op zich geen probleem hoor, maar die kilo’s staan beter in een joggingbroek dan in mijn zomerkleding die ik toch wat voelde knellen hier en daar. Herkenbaar?? Dan ga ik je helpen! Met wat kleine handige tips en trics ben je zo weer op het goede pad naar een gezonde(re) jij! Lees je verder?


Doe eens even lekker normaal Ga niet ineens gekke dingen doen om van je “coronakilo’s” af te komen. Blijf dicht bij jezelf. Waarom zou je ineens op bakken kwark gaan leven als je van eten houdt? Waarom zou je ineens 3 uur per dag gaan sporten, als dat eigenlijk helemaal niet in je leven past. Nee, kijk naar wat voor jou haalbaar is. Wees realistisch. Nu werk je wellicht wat minder, of heb je het niet zo druk. Maar wat als dat weer veranderd.

Weet wat je eet

Eens in de zoveel tijd hou ik mijn voedingsinname bij in een standaard health app op mijn telefoon. Het zal je verbazen hoe vaak je (ongemerkt) veel te veel eet, of juist te weinig. Op deze manier krijg je inzichtelijk wat je binnenkrijgt en leer je goede porties te maken. Doe je dit een week heel trouw, dan zal je zien dat je het daarna bijna niet meer nodig gaat hebben. Ik gebruik de app alleen als ik weer even back on track wil komen. Het geeft mij de juiste handvatten.

Ontzeg jezelf niets

Ik heb een bloedhekel aan het woord dieet. Nee, je moet “gewoon” iets veranderen aan je levensstijl. Maar cold turkey ineens niet meer wat snoepen of een koekje eten, is leuk voor een paar dagen, maar daarna verlang je er alleen maar meer naar. Ik gun mezelf bij mijn kopje koffie in de avond dus 2 koekjes. Heel de dag eet ik gezond en gevarieerd, dan maken die 2 koekjes in de avond echt niet uit. Het “grotere” lekkers moet ik van mezelf verdienen. Zo liep ik laatst bijna 20 kilometer omdat ik een mega groot softijsje met spikkels wilde eten. Maar ja, why not!

Eet Frequenter, en zeker niet te weinig

Het eerste waar veel van ons aan denken als ze wat gewicht willen verliezen, is minder eten. Sommigen zullen zelfs maaltijden overslaan. Een absolute no go natuurlijk! Te weinig eten of maaltijden overslaan resulteert in een trek/honger gevoel wat vervolgens kan eindigen in eetbuien en extreme cravings. Stap af van de standaard. Eet nog steeds 3 goede hoofdmaaltijden. Ontbijt, lunch en diner. Maar maak ze desnoods iets kleiner en eet tussendoor je “gemiste” voeding of extra voeding. Bijvoorbeeld. Ik eet altijd havermout met blauwe bessen en een banaan. Nu haal ik de banaan uit mijn ontbijt en eet dat om 10.00 uur op als tussendoortje. Tijdens de lunch eet ik extra “groente” als vulling en ook in de middag tussendoor eet ik groente. 6 x eten op een dag is helemaal niet gek. Hierdoor zal je veel minder snel behoefte hebben aan lekkers.

Beweging is key

Jullie dachten er onderuit te kunnen komen, nou niet dus! Hoe je het went of keert, beweging is zo belangrijk. Nu zul je wellicht denken, maar ik beweeg toch. Ik fiets naar de supermarkt, of ik wandel dagelijks met de hond. Nu moet ik je teleurstellen. Beweging die je dagelijks standaard hebt, word door je lichaam gezien als “normaal”. Flauw he. In mijn geval loop ik standaard per dag met gemak tussen de 6000 en 8000 stappen. Wilt mijn lichaam dus het wandelen als een workout gaan zien zullen dat er 10.000 tot 15.000 moeten worden. En nee, dit hoeft echt niet iedere dag, maar 3 x per week is al te gek!

Ik heb geen tijd

Zip it, shrimpy! Er is ALTIJD tijd. Heb je een druk gezinsleven? Dan sta je in de ochtend 30 minuten eerder op als je man nog thuis is, trek je je wandelschoenen aan en ga even een goed blokje om. Dit kan natuurlijk ook in de avond. Zit je normaal uren voor de tv, of op je telefoon. Ga even lekker een uurtje buiten spelen. Pak je vaak de auto? Laat hem staan en stap op de fiets of ga lopend. Er is werkelijk ALTIJD tijd om te bewegen. Het is aan JOU om die tijd te maken.

Geen diëten, geen gekke acties, geen rare dingen, gewoon je gezonde verstand gebruiken en gaan met die banaan! Ik was met deze veranderingen binnen een mum van tijd mijn coronokilo’s kwijt. Ben ik nu slank? Hell no, ben ik weer tevreden! Absoluut. Het gaat om het gevoel wat jij weer bij je lichaam hebt. Ben jij blij, dan ben ik blij!

Hoi, ik ben Isabelle en geboren in 1985. Ik werk fulltime als rental sales agent bij een autoverhuurbedrijf, maar eigenlijk werk ik fulltime aan mezelf. In 2015 heb ik een gastric bypass gehad, ben 60 kilo afgevallen, en vanaf dat moment is mijn lust en liefde voor leven pas echt begonnen. Ik schrijf over mijn gastric bypass, mooie plekjes van Nederland, reizen in het buitenland, gezond en lekker eten en mijn positieve levensstijl.

Post a Comment

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .