Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: Stop met deze dingen als je gezonder wilt worden!

Soms is het moeilijk om een bepaalde gezonde levensstijl vol te houden, dit kan komen doordat je heel veel moet werken, een druk gezinsleven hebt of gewoon even geen zin hebt om je volledig in te zetten. Om gezonder te leven, moet je proberen om deze tips toe te passen in je dagelijkse routine.

1. Stop met excuses.

Iedereen heeft hetzelfde uren per dag tot zijn beschikking. Als anderen wel tijd kunnen vinden om gedurende dag gezond te eten en bewegen, dan kan jij dat ook! Er zijn altijd mensen die het drukker hebben en toch gaan. Stop met excuses maken en ga gewoon trainen, je voelt je erna zoveel beter!

b839edd03cde84c2_10-Pinterest_excuses.preview

2. Stop met het overslaan van workouts.

We kennen het allemaal wel, je hebt een drukke werkdag en moet in de avond weer gaan sporten. Maar je hebt zo geen zin erin, probeer jezelf dan een schop onder je kont te geven en wel te gaan. Daarna voel je je veel beter en ben je zo blij dat je geweest bent. Vaak als je niet gaat beland je weer in een dip en ben je eerder geneigd slecht te gaan eten voor de tv (omdat het dan toch niets meer uitmaakt). Doe het voor jezelf en ga ervoor! Spreek met jezelf doelen af die haalbaar zijn, bijv. eerst 1x per week sporten en dan na 2 maanden naar 2x per week en misschien zelfs naar 3x of vaker. Maar doe dit niet in 1x want dan verlies je ook vaak weer de motivatie. Houd het vast en just do it!

2014-01-09 19.33.13

3. Stop met negatieve gedachten.

Als je van te voren als zegt dat je ergens geen zin in hebt, dan wordt het ook niet veel leuker. Probeer altijd van het positieve uit te gaan, dan zie je vanzelf dat alles ook wat positiever wordt. Denk na over wat je wel wilt en wat je motiveert en inspireert en niet wat je moet of niet wilt doen of niet goed kan, dan raak je alleen maar gefrustreerd.

2014-01-09 19.44.08

4. Stop met het negeren van krachttraining.

Je hoeft niet een sportschool thuis te hebben of heel zware gewichten, je kunt namelijk al krachttraining doen met je eigen gewicht. Bijvoorbeeld “de plank” of opdrukken. Natuurlijk kun je voor de afwisseling wel apparaten gebruiken in de sportschool of met een kettebel thuis oefeningen doen. Je wordt niet gelijk een bodybuilder, maar je lichaam wordt gestroomlijnder en je verbrand ook tijdens rust vet. Natuurlijk moet je cardio niet vergeten en is een goede uithoudingsvermogen ook heel belangrijk. Maar vaak wordt krachttraining vergeten, terwijl het zo belangrijk is!

066463fe1e92e7ba6e36835e5c1c3412

5. Stoppen met het doelloos eten.

Het is belangrijk om aandacht te besteden aan wat je eet en waarom. In plaats van jezelf te verliezen in de koelkast voor comfort, moet je jezelf afvragen wat er gaande is. Waarom ga je nu slecht eten? Voel je je rot? Of verveel je je soms? Vaak heeft het zomaar slecht eten een rede en achteraf voel je je vaak slechter. Zo’n chocoladereep is natuurlijk op zijn tijd best lekker, maar als het te vaak gebeurd moet je je zelf afvragen waarom dit gebeurd. Vaak eten mensen emoties weg en voelen zich vaak na het eten van slecht voedsel nog slechter. Probeer dit eens bij jezelf te testen als je vaak naar slecht eten neigt en wie weet lukt het jouw om de cirkel te doorbreken en minder vaak te neigen naar slecht voedsel.

2014-01-05 19.47.32

6. Stoppen met het vermijden van de weegschaal.

Gewoon realistisch zijn over je gewicht en niet de weegschaal toestemming geven om te bepalen hoe je je moet voelen over jezelf. Geen freak out, als je een pond of een kilo bent aangekomen, gewoon uw gewicht bijhouden op de weegschaal en daarbij uw gezondheid in de gaten houden.

2014-01-09 20.19.43

7. Stop met beknibbelen op je slaap.

Acht uur slaap per nacht moet je echt aanhouden voor je gezondheid. Je moet het ook voor je taille.  Een gebrek aan slaap veroorzaakt dat ghreline niveaus stijgen, dat stimuleert je eetlust en daardoor krijg je meer trek. Met acht uur slaap, zult je goed uitgerust zijn en heb je meer kans om grote beslissingen te nemen — te doen of niet te doen — voor je gezondheid.

2014-01-09 20.21.49

Ga jij deze tips ook toepassen?

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .