Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: Tips om warm te worden en te blijven

Ik hou echt van alle seizoenen. Ik vind het prachtig dat wij hier en kunnen genieten van warme dagen, maar ook dat we kunnen schaatsen. Maar als ik mijn voorkeur mag uitspreken, dan kies ik de zomer. En de reden… ik ben nogal een koukleum.

Maar doordat we in Nederland ook kou kennen, kan ik in de lente en de zomer nog extra genieten van de warmte. En zoek ik in de tussentijd allemaal manieren om in de winter zo warm mogelijk te blijven. En inmiddels heb ik daar wat tips voor gevonden, die ik graag met je deel:

  • Eet zoveel mogelijk warm! Dus bij het ontbijt al beginnen met warme havermout, lunchen met soep of met een tosti en ook het avondeten warm.
  • Eet pittig. Ik ben dus gek op pittig eten en heb dit ook wel moeten leren, maar een beetje sambal door het gerecht doet wonderen.
  • Drink ook warm. Dus lekker veel kopjes thee en ’s ochtends al beginnen met warm water.
  • Eet veel met gember. Doe gember door je thee, gebruik het in je sauzen met het avondeten en doe het in de soep.
  • Kleed je aan met heel veel laagjes.
  • Douche koud af. Dit klinkt echt heel vreemd en ik moest hier ook echt aan wennen in het begin en soms nog steeds, maar het werkt. Doordat je koud afdoucht, moet je lichaam werken om op temperatuur te komen en krijg je het dus warm.
  • Blijf sporten, ook in de winter. Door lichaam in een goede conditie te houden, kan het zich ook beter op temperatuur houden.
  • Koop thermokleding. Dit is echt voor de koudere dagen natuurlijk, maar thermokleding helpt je echt warm te blijven in de winter.
  • Doe boterhamzakjes over je voeten heen en daarover heen je schoenen. Op deze manier krijg je geen ijsklompen als het vriest.

Dit waren mijn tips die mij de winter doorhelpen en jou hopelijk ook! Heb jij nog tips die er niet bij staan? Laat het me weten, zo helpen we elkaar!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .