Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: Vaak moe of niet lekker in je vel?

Veel van ons leven op de automatische piloot. We staan op, doen ons ding en gaan weer naar bed. Dat we ons vaak moe en niet zo lekker in ons vel voelen is part of life toch? Daar ben ik het niet mee eens. Alles gaat snel tegenwoordig, de veeleisende individualistische en digitale wereld waarin we leven eist zijn tol. Tel daar persoonlijke problemen of negatieve ervaringen bij op en we zijn het contact met onszelf en anderen vaak gedeeltelijk of helemaal kwijt. De automatische piloot gaat aan en onbewust verliezen we een hoop waardevolle energie. Lees verder en ontdek wat je eraan kunt doen!


Connectie is van levensbelang. Hoe vaak maak jij connectie met jezelf of anderen? Wanneer heb jij je voor het laatst gekoesterd gevoeld? Echt gezien, gehoord en begrepen? Wanneer was de laatste keer dat iemand echt onverdeelde aandacht voor jou had en zonder oordeel naar je luisterde? Of wanneer had je voor het laatste echt eens een moment van aandacht en zorg voor jezelf? Kamp je met een gevoel van eenzaamheid, voel je je overprikkeld of gestresst, misschien zelfs wel wat depressief? Ben je moe en heel erg toe aan ontspannen? Voor een moment je masker af mogen zetten en alles loslaten? Je echt verbonden/connected voelen?

8 redenen waarom we vaak zo moe zijn en wat jou kan helpen je weer beter in je vel te voelen:

1 Geven ja, maar ontvangen, ho maar: Veel mensen zijn echte gevers en hebben moeite om te ontvangen. Je staat voor iedereen klaar, maar als jij iemand nodig hebt zijn er maar weinig mensen beschikbaar.. Of je weet niet hoe om te gaan met ontvangen en mist daardoor veel aandacht en koestering. Behoeften durven uitspreken, aangeven wat je nodig hebt en/of grenzen aangeven is moeilijk voor je. Moe zijn van het altijd maar geven en niks terug durven vragen of te ontvangen, ook als je er wel zelf om gevraagd hebt.

2 Veel stress en prikkels om je heen: Veel mensen ervaren stress op het werk of in de privésfeer. Misschien heb je zelfs wel last van burn-out klachten of depressieve gevoelens. Er zijn teveel prikkels voor je binnen dit snelle, overprikkelende, digitale tijdperk. Hulp vragen of je kwetsbaar opstellen is lastig, of er zijn niet veel mensen in jouw omgeving waar je even bij los kunt laten.

3 HSP: HSP-ers (hoog sensitieve personen), pikken “te” veel op van anderen, zijn erg gevoelig voor energie, sfeer en emoties van anderen en hebben moeite zichzelf hiervan los te maken. Als jij een HSP-er bent heb je snel last van teveel prikkels en indrukken die in je systeem blijven hangen. Je voelt je vaak overweldigd door alle dingen die op je af komen zodra je je rustige huis of werkplek verlaat. Al die prikkels en indrukken die in jouw systeem blijven hangen kosten je heel veel energie.

4 Verlies en rouw: Helaas maken we het allemaal mee in ons leven, verlies en rouw. Je hebt onlangs of misschien al wat langer geleden iemand verloren, ben net gescheiden of je hebt een andere breuk of verlies meegemaakt. Persoonlijk of op je werk. Dit verlies of zo’n breuk voelen mensen vaak nog lang zitten, ook al is het misschien al jaren geleden. Echt begrip en of troost heb ze te weinig ontvangen van zichzelf of de directe omgeving. Je hebt je verdriet nooit echt goed kunnen uiten, of er geen tijd voor genomen. Je hebt er behoefte aan gezien te worden in je verdriet, je boosheid of frustratie, je gevoelens van eenzaamheid of onmacht over deze situatie. Aandacht zonder oordeel, troost en geborgenheid is waar je behoefte aan hebt, maar vaak niet voldoende hebt ontvangen.

5 Trauma: Je hebt ergens in je leven iets meegemaakt wat een intense indruk op je gemaakt heeft en wat zich vastgezet heeft in jouw systeem. Je hebt hier nog steeds last van. Bij het woord trauma denken we vaak aan grote gebeurtenissen, maar dat hoeft niet. je kunt ook alleen getuige geweest zijn van iets heftigs, of het voorval waar je zelf bij betrokken was, was misschien wel helemaal niet zo groot, maar voor jou persoonlijk was het een heftige ervaring die je vervolgens niet hebt kunnen uiten of een plek hebt kunnen geven. De stress van ieder trauma, groot of klein, zet zich vast in je lijf en zorgt voor klachten en vaak ook voor moeheid.

6 Je mist het zo om gewoon eens liefdevol aangeraakt te worden: Huidhonger! Zo heet dat. Dit is een echte wetenschappelijke term en wij mensen hebben hier meer last van dan we denken. Ieder mens heeft liefdevolle aanraking nodig om zich verbonden en gezien te voelen. Veel mensen missen die letterlijke aanraking in zijn of haar leven. Die basic need die het nodig heeft gezien en vervuld te worden. Misschien zit hier een gevoel van schaamte of ongemakkelijkheid op, maar weet dat het hebben van deze behoefte niks is om je voor te schamen. Het is ons geboorterecht om aanraking te verlangen en te ontvangen. We hebben het nodig om ons systeem weer op te laden met fijne en liefdevolle aanraking.

7 Sociaal contact aangaan is soms lastiger dan je denkt: Veel mensen hebben wat meer moeite met het maken van sociaal contact. Over koetjes en kalfjes praten, iemand echt aankijken, misschien wel een wat diepgaander contact aangaan met mensen waarmee we dat graag zouden willen. Allemaal dingen waar veel mensen in meer of mindere mate moeite mee kunnen hebben. Je voelt je vaak eenzaam of afgescheiden van de groep. Misschien ben je wat meer introvert dan de meeste mensen, erg verlegen, of is er iets anders aan de hand waardoor contact maken met anderen niet zo vanzelfsprekend is. Het kan zijn dat jij je niet thuis voelt in de huidige samenleving omdat je gezien wordt als anders dan anderen (geaardheid, afkomst, geloofsovertuiging, etc). Ook dingen als een vorm van autisme hebben of angstklachten ervaren, kunnen in de weg staan bij het aangaan van contact. Het kost zoveel energie om je staande te houden in een samenleving waarin het als vanzelfsprekend van je verwacht wordt dat je sociaal bent en in de juiste hokjes past.

8 Pijn!: heb je last van chronische pijn en moeite met het ontspannen van je lijf. Het cortisol gehalte in je lijf, mede door alle stress die de pijn veroorzaakt, is hoog en je hebt moeite dit op een natuurlijk manier meer in balans te krijgen. Die energie die de pijn je kost maakt je zo moe.

Wat kan jou helpen je weer beter in je vel te voelen? Aanraking heelt! En zelfzorg creëert meer zelfliefde, ontspanning en ruimte in je systeem. Positieve aanraking is een van onze eerste levensbehoefte als mens, vanaf onze geboorte tot aan het moment dat we deze aarde weer verlaten. Het brengt je emotioneel en lichamelijk in balans en kan helpen bij alle 8 punten waarover je net gelezen hebt. Door middel van therapeutische touch sessies en coaching, binnen een veilige en geborgen setting help ik jouw je weer beter in je vel te voelen. De aanmaak van het hormoon oxytocine speelt een grote rol bij deze vorm van therapie.

Oxytocine: Ook wel het knuffelhormoon genoemd. Oxytocine is tevens een neurotransmitter voor het stimuleren en transporteren van andere lichaamseigen geluks- en ontspanningsstofjes zoals serotonine en dopamine en het verlagen van het cortisol level. Oxytocine wordt aangemaakt bij prettig lijfelijk contact zoals, een massage, knuffelen en liefdevolle aanraking en aandacht. Oxytocine is onze natuurlijke pijnstiller, het helpt jou je systeem te ontspannen, je verbonden te voelen, meer zelfliefde
en eigenwaarde te ervaren, de emoties van andere mensen beter te lezen en meer compassie te voelen voor jezelf en anderen. Het is een natuurlijke booster voor het aan durven gaan van “sociale” verbinding met anderen en jezelf. Dit geweldige hormoon is onmisbaar voor mens en dier, willen we naast enkel overleven ook gedijen in ons leven.

Even voorstellen: Ik ben Kirsten Jense. Getraind therapeutic touch practitioner, deep listener en oprichter van TenderTouch, praktijk voor connectie coaching. Ik ben opgeleid volgens de werkwijze van- en aangesloten bij Cuddlist. Een toonaangevende organisatie in de USA, als het gaat om therapeutic touch en het transformerende werk wat daarmee bereikt kan worden. Deze vorm van therapie en coaching is ontwikkeld in Amerika en is daar in de afgelopen 10 jaar heel succesvol gebleken op onder meer alle bovengenoemde punten. Daarnaast ben ik door mijn werkervaring binnen de ggz zorg, de verschillende opleidingen en trainingen die ik heb gevolgd en mijn eigen levenservaring, zeer bekend en ervaren in het werken met mensen en het bieden van coaching en ondersteuning op cognitief, emotioneel en lichaamsgericht gebied.

Herken jij je in een van de 8 punten en ben je nieuwsgierig geworden?

Dan weet ik zeker dat een gratis en vrijblijvende intake bij TenderTouch iets voor jou is. Maak direct een afspraak voor een gratis en vrijblijvende intake. Tijdens de intake maken we kennis, is er ruimte om vragen te stellen en jouw situatie te bespreken. Bij een positieve intake kunnen we direct jouw eerste sessie inplannen.

Tot snel!

Warme groet, Kirsten

Testimonial van een cliënt: De sessie zelf was in een heel ontspannende omgeving, ingericht om rustig tot mezelf te komen. Ik merk dat ik heel veel heb ontvangen. Ik kon zowel door lagen bescherming heen zakken in de aanwezigheid van Kirsten, als mijn batterijen daarna laten opladen door de fysieke aanraking en de verzorgende knuffelende en het hoogst intuïtieve hartsverbonden contact met Kirsten. Ik zou het iedereen kunnen aanraden. En ik merk nu de dag erna hoe goed ik me voel en hoe goed ik geslapen heb en hoe ‘gebalanceerd’ ik me van binnen voel. Kirsten weet precies waar ze moet zijn met haar aandacht, en ik heb ook kunnen oefenen met vragen.

Maak hier jouw afspraak voor een gratis en vrijblijvende intake!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .