Member login

Username
Password

» Lost your Password?



HEALTH: Waarom extreme veranderingen van jouw eetpatroon jou niet gaan helpen

De verschillen worden steeds groter. Zo gaan we van oreo taarten en freak shakes naar een vegan maaltijd en weer terug. Eten we heel veel slechte dingen of slaan we gelijk aan het detoxen. Maar waarom lukt het niet om balans te houden en waarom kiezen sommige mensen gelijk voor extreem als ze hun eetpatroon willen veranderen? Ik laat je in deze blog weten waarom je beter niet in extremen kunt veranderen.

Om mij heen zie ik het heel vaak gebeuren dat mensen van extreem veel eten overgaan naar een vegan plantbased of clean eating regime. Dat is natuurlijk prima, maar er dreigt gevaar. Het gevaar is namelijk als je steeds voor extremen kiest je uiteindelijk weer terug bij af bent en weer opnieuw een balans moet gaan vinden. Denk bijvoorbeeld eens aan mensen die met shakes af willen vallen en dan in een periode van een paar maanden zo 20 kilo zijn kwijtgeraakt. Vervolgens moeten ze weer “normaal” gaan eten en gaat het weer helemaal mis. Je komt zo in een oneindige cirkel terecht en wordt nooit gelukkig als je je doel niet voor je ziet en hier langzaam naartoe werkt met gezond eten. Ik wil met dit artikel erop wijzen dat ik niemand wil veranderen, ik wil alleen laten zien dat het ook in stapjes kan en dat je niet rigoureus je leven om hoeft te draaien om jezelf happy te voelen.

Doe wat goed voelt
Luister naar je lichaam en kijk hoe het reageert op bepaalde voeding, hoe het omgaat met stress en hoe het presteert tijdens jouw workout. Het begint allemaal met je mind, de juiste balans en zelfliefde.

Begin met kleine stappen
Kleine stappen brengen je vaker zonder teleurstellingen naar een groter doel. Begin eens met het voldoende drinken van water op een dag, je hebt hiervoor handige apps op je iPhone x en dit geldt ook voor gezonde voeding apps. Probeer echter niet te veel op de calorieën te letten, uiteindelijk is het zakken van je vetpercentage en je centimeters naast gewichtsverlies het belangrijkste als je wilt afvallen.

Maak een plan
Schrijf op wat je wilt veranderen aan je eetpatroon en maak hier kleine stappen in. Dus als je minder vlees wilt eten, probeer dan steeds 1 dag minder in de week vlees te eten en kijkt of dit haalbaar is. Mocht het je bevallen dan kun je dit helemaal afbouwen. Ook het opbouwen van het eten van meer groenten, het drinken van meer water, het meer gaan sporten of gewicht kwijtraken kun je zo handig in een plan verwerken. Schrijf ook op hoe je je voelt gedurende zo’n periode. Dit kun je ook via je telefoon met sim only onderweg toepassen, zodat je het sneller kunt bewaren en niet steeds een boekwerk mee hoeft te nemen 😉

Voel je goed
Het belangrijkste is dat je je goed moet voelen. Jij weet dit als de beste en kunt daarin bewuste keuzes maken. Probeer je omgeving je niet te laten beïnvloeden, uiteindelijk moet jij het toepassen in je leven en daarin je balans terugvinden.

Welke kleine stappen ga jij toepassen in je leven?

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .