` HEALTH: Waarom het belangrijk is om supplementen na je 50e te optimaliseren - Boost your Health

Member login

Username
Password

» Lost your Password?



supplementen 50e

HEALTH: Waarom het belangrijk is om supplementen na je 50e te optimaliseren

Het is nog niet zover, maar tegenwoordig worden we steeds ouder en – goed om te horen – ook gezonder ouder. Vrouwen van rond de 50 jaar zien er veel jonger uit dan vroeger en gaan met de tijd mee. Dat komt ook mede door de betere schoonheidsproducten, maar zeker ook door gezondere voeding en de nodige supplementen. De juiste supplementen zijn dan ook heel belangrijk en wij geven je 5 handige tips welke je echt niet moet missen als je ouder wordt en een goede gezondheid wilt behouden, lees je mee?

Kies altijd voor een goede multi

Er wordt helaas nog steeds vaak veel goedkope huismerken gekocht die niet altijd aan de juiste hoeveelheden en optimale vitamines voldoen. Bovendien heb ik eens ontdekt dat ze in sommige supplementen zelfs varkensvet doen, dus kies daarom echt bewust voor een juiste variant. De Multi 50 + vrouw van Flinndal is hiervoor erg geschikt en biedt alle vitamines die je ondersteunen voor een gezondere levensstijl. Bovendien bevat het kuisboom, wat helpt bij overgangsverschijnselen als opvliegers en prikkelbare gevoelens tegen te gaan. Ook is het van belang voor het behoud van soepele gewrichten, dus echt een aanrader!

Neem extra vitamine C en D vanaf september voor meer weerstand

In de winter ben je altijd meer vatbaar voor vervelende virussen en bacteriën en is de weerstand meestal lager dan in de zomerperiode. Daarom is het van belang om naast een goede multi wat extra vitamine C en D in te nemen om de weerstand nog meer te boosten en zo te voorkomen dat je de gehele winter een heel lage weerstand hebt en steeds ziek bent. Zelf ben ik nu 38 jaar, maar ook ik doe dit al vanaf september omdat mijn immuunsysteem nog niet zo sterk is als dat ik zou willen en ik vaak ziek ben in de wintermaanden. 

Vergeet magnesium niet

Bij het ouder worden verlies je ook langzaam steeds meer spiermassa. Om te voorkomen dat je lichamelijke klachten krijgt is het extra slikken van magnesium geen overbodige luxe. Het zorgt voor betere slaap, minder stress, behoud gezonde tanden en botten en versterkt het geheugen en concentratievermogen. Je kunt magnesium ook aanschaffen via Flinndal en ze worden dan in no-time snel bij je thuis bezorgd.

Eat your greens

Het is belangrijk om zo gezond mogelijk te eten. Veel (groene) groenten is daarbij zeker van belang. Probeer zeker aan de 250-300 gram per dag te komen en maak het jezelf makkelijk door bij iedere hoofdmaaltijd iets van groente te nemen, zo raak je eraan gewend en krijg je altijd voldoende binnen. Daarnaast is fruit, eiwitten, goede koolhydraten, vezels en goede vetten ook van belang. Probeer jezelf te voeden en niet te vullen en kies ook af en toe voor een lekker stuk chocolade of taart, dat heet balans.

Blijf in beweging

Bewegen is zo belangrijk! Beweeg iedere dag en dan hoef je nog niet eens te sporten (mag wel!), maar voldoende beweging is goed voor je lichaam, spieren, botten, je mindset en de doorbloeding van je lichaam. Bovendien houd je jezelf zo in shape en als we ouder worden is het lastiger om op gezond gewicht te blijven, dus wie wilt dat niet. Beweeg iedere dag minimaal 30 minuten en probeer 2 x per week iets fanatieker aan beweging te doen als dat mogelijk is.

Ben jij ook 50 jaar of ouder? Laat ons dan hieronder weten wat jij allemaal aan je gezondheid doet, we zijn heel benieuwd!

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .