` HEALTH: Waarom je meer moet eten bij overgewicht + 3 handige tips! - Boost your Health

Member login

Username
Password

» Lost your Password?



Waarom je meer moet eten bij overgewicht + 3 handige tips!

HEALTH: Waarom je meer moet eten bij overgewicht + 3 handige tips!

Meer eten om af te vallen klinkt voor sommige onrealistisch of zelfs zaligmakend. Maar als ik je vertel dat hoe minder ik eet hoe zwaarder ik wordt, omdat mijn lichaam alles in paniek wilt vasthouden dan klopt dit wel degelijk. Ik weet natuurlijk niet of dit voor iedereen werkt, maar het is het proberen waard! Na mijn eetstoornis boulimia is mijn lichaam gewend geraakt aan het feit dat  het heel weinig voeding binnen krijgt. Sinds een paar weken eet ik veel meer gezonde voeding en mijn lichaam wordt hier heel erg blij van en valt eindelijk ( de struggle is real!) af en ik kan het wel van de toren roepen want dit gun ik ook andere vrouwen en nee als je geen gewicht wilt verliezen dan hoef je dit niet toe te passen, al is gezond eten altijd een mooie basis! Lees mee en ik geef je 3 handige tips!

Maak een uitgebreid ontbijt

Het is belangrijk om te ontbijten als je voldoende energie wilt hebben gedurende de dag. Sommige mensen zweren bij Intermittent Fasting, maar mijn lichaam vraagt in de ochtend echt naar meer energie. Ik heb zelfs getest om op lege maag te sporten, maar op een gegeven moment ga ik gewoon bijna “out”, omdat ik te zware training heb en te weinig reserves in mijn lichaam. Dit doe ik dus nooit meer en een heerlijk ontbijt met eieren en groenten, een havermout mugcake met natuurlijke pindakaas, gezonde pannenkoekjes, een zuurdesem boterham met mager beleg of een goed gevulde groene smoothie zijn mijn power ontbijtjes. Het zorgt ervoor dat ik gedurende de dag minder ga snacken en om half 11 mag ik alweer een gezond tussendoortje. Ik eet veel gezonde voeding en heb dus totaal geen trek in slechte dingen.

Voorkom een snack attack

Als je goed verdeelt over de dag gezond eet, dus bij iedere maaltijd ook iets van groenten zit je bomvol. Je neigt dan minder naar slecht of snel voedsel wat minder gezond is. Voorbereiding is ook belangrijk, want als je gaat werken of onderweg bent is het belangrijk om ook voldoende binnen te krijgen. Doordat je regelmatig eet en veel water en groene thee drinkt heb je minder de neiging om te snoepen en is het makkelijker om je gezonde levensstijl voort te zetten en ook daadwerkelijk vol te houden.

Zorg altijd voor een gezonde back-up

Niets is zo vervelend als je thuis komt en je niet weet wat je moet maken voor avondeten of geen back-up hebt in de vriezer. Je bent dan sneller geneigd om maar iets te bestellen en dat zou mega zonde zijn. Maak daarom vooraf al het avondeten of zorg dat alles klaar staat en kies ervoor (ook al ben je moe) om toch jezelf er toe te zetten om een gezonde maaltijd voor jezelf (en je gezin) te bereiden. Naar verloop van tijd gaat dit vanzelfsprekend worden en heb je ook meer energie om er gewoon een feestje van te maken! Zorg goed voor jezelf, uiteindelijk krijg je meer energie en haal je voldoening uit het gezond zorgen voor jezelf (en anderen) en wil je niet meer anders!

Meer gezond eten is echt de sleutel naar gewichtsverlies, ik volg grotendeels “Het geluksdieet” van Carolina van Dorenmalen en moest hierdoor twee keer zoveel eten dan normaal en viel eindelijk (ja ik heb van alles geprobeerd) af en krijg er ook meer energie door! Kies voor jouw gezondere ik en eet dus vaker en MEER gezond, je lichaam zal je dankbaar zijn!

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment