Member login

Username
Password

» Lost your Password?



kettlebell workout

WORKOUT: Kettlebell workout van maar 10 minuten!

Heb jij het ook zo druk dat sporten er vaak bij inschiet? Wat dacht je van een super effectieve kettlebell workout die je maar 10 minuten van je tijd kost? 10 minuten zijn om voordat je het weet en zo heb je toch even heerlijk getraind (en gezweet). Doe je mee?

Luxe positie

Weet je wat ik een van de voordelen van het runnen van mijn eigen bedrijf Lilly and the City, en onder andere als virtual assistent voor Melinda en Isabelle werk, vind? Dat ik mijn eigen werktijden mag indelen. Heerlijk vind ik het, het voelt als een soort ‘luxe positie’. Wat ik net zei over dat we het allemaal te druk hebben om te sporten is op mij dus eigenlijk niet helemaal van toepassing. Ik kan sporten wanneer ik wil. Toch weet ik dat dit voor veel van jullie niet zo is en daarom heb ik een kort maar krachtige kettlebell workout voor jullie.

 

kettlebell workout

Kettlebell workout

Deze workout kun je thuis of in sportschool doen en het enige wat je nodig hebt is een kettlebell. Stel je stopwatch in op 10 minuten en herhaal het circuit zo vaak mogelijk, let’s do this!

  1. Goblet squat

    8 herhalingen, 20 seconden rust

    Houd de kettlebell met twee handen vast, houd hem voor je borst en je ellebogen wijzen naar beneden. Zet je benen op schouderbreedte uit elkaar en je tenen wijzen ietsje naar buiten. Zak langzaam naar beneden, alsof je gaat zitten, ga zo diep als je kunt en ga vervolgens weer langzaam omhoog. Let er tijdens de hele oefening op dat je je onderrug recht houdt en je knieën niet voorbij je voeten wijzen.

  2. Kettlebell swing

    12 herhalingen, 20 seconden rust

    Houd de kettlebell een paar meter voor je, ‘zwaai’ ’em naar beneden en duw vanuit je heupen de kettlebell explosief terug naar voren.

  3. Kettlebell push press

    8 herhalingen, 20 seconden rust

    Met een hand houd je de kettlebell net onder je kin, ter hoogte van je schouder, vast. Let er op dat je je borst vooruit, je schouders naar achteren en je pols recht houdt. Maak een squat, ga explosief omhoog en duw de kettlebel langs je hoofd ophoog.

  4. Single-arm farmers walk

    15 meter per been, 20 seconden rust

    Houd een zware kettlebell in een hand vast, loop 15 meter naar voren en op de terugweg houd je de kettlebell in je ander hand vast. Heb je geen zware kettlebell, loop dan in een soort squat (of kikker) met de kettlebell voor je borst 15 meter heen en terug.

     

Zo zie je, je hebt maar 10 minuten nodig om een full body workout te volgen.

Veel plezier met trainen!

Hi ik ben Lianne, een vrolijke en enthousiastste spring-in-'t-veld met een enorme passie voor sporten, koken, mode, beauty, interieur, tuinieren; eigenlijk alles wat met een healthy lifestyle te maken heeft. En nu vergeet ik nog twee hele belangrijke dingen waar mijn hart sneller van gaat kloppen: schrijven en fotograferen! Het leuke is dat ik al deze passies ‘kwijt’ kan in het bloggen voor Boost your Health en op mijn eigen website llianne.com. Zelf word ik hier ontzettend blij van en ik hoop jij ook!

Post a Comment

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .