Member login

Username
Password

» Lost your Password?



LIFESTYLE: Slaap beter met minder blauw licht

Het komt de laatste tijd veel op het nieuws, we kunnen niet meer zonder kunstverlichting en digitale apparatuur, maar het is niet echt slaap bevorderlijk. Kunstlicht in de avond zou ons onnodig wakker houden en er zelfs voor kunnen zorgen dat we moeizaam in slaap vallen of slaapproblemen krijgen. Tijd om hier eens in te duiken en met speciale brillen (die het blauwe licht tegenhouden) te bekijken of deze klachten minder worden. Lees je mee?

Waaraan kun je blauw licht herkennen?

Tegenwoordig is er geen ontkomen meer aan, we komen om in het blauwe licht. Deze is afkomstig van je kamerverlichting, apparaten zoals smartphones, tablets, computermonitoren, laptops, televisies en er komen steeds meer technische apparaten bij die ons blauw licht geven door middel van LED schermen.

Het is nooit meer donker voor het slapen gaan

De zon is al uren onder maar in je woonkamer brandt nog steeds licht. Het is hierdoor nooit echt donker voor het slapen gaan. In de woonkamer, in de badkamer en zelfs de laatste seconden voordat je de lichten uitdoet in de slaapkamer. Dit terwijl het buiten al uren donker is. Dit gemis aan een natuurlijk avondsignaal door de kunstverlichting, activeert je brein en stelt de slaap en verschillende herstellende processen uit. 

Is blauw licht schadelijk?

Blauw en Ultraviolet licht is zeker schadelijk voor ons, zeker in de avond en als we ons er dagelijks uren mee belasten. We hebben voor jullie de belangrijkste twee redenen waarom je het beter zo min mogelijk kunt gebruiken opgesomd:

Slaapproblemen

De kunstverlichting in je huis bevat Blauw licht en de blootstelling hieraan in de avond kan slaapproblemen veroorzaken. Er wordt al vaker gewaarschuwd dat je voordat je gaat slapen beter niet achter een beeldscherm kan zitten, maar dit geldt ook zeker voor andere momenten gedurende de dag. Blauw licht in de avond en in de nacht zorgt ervoor dat we te weinig melatonine aanmaken (een stof die ons slaperig maakt en helpt om ons bioritme in tact te houden) en dit kan ervoor zorgen dat je slaapritme verstoord raakt. Zo kun je moeilijker in slaap vallen maar ook overdag meer last hebben van vermoeidheid en s nachts uren wakker liggen.

Digital Eye Fatique

Zo worden symptomen genoemd die verband houden met het overmatig gebruik van digitale apparaten. Zo kun je last krijgen van hoofdpijn, droge ogen, troebel zicht, oogvermoeidheid, moeite met focussen, gevoeligheid voor licht, last van lichaamspijn (als je lang in dezelfde positie zit) en jeukende ogen. Mochten deze klachten erg vaak voorkomen, dan adviseren wij om langs te gaan bij de huisarts.

Sneller in een diepe slaap met Somnoblue

Gelukkig is er iets te doel aan de overvloed aan kunstlicht vlak voor het slapen gaan. Met een bril van Somnoblue kun je gemakkelijker de dingen blijven doen die je al deed, echter ben je nu goed beschermd tegen het Blauwe licht. Je verhoogt je fitheid, prestaties en focus, omdat de brillen van Somnoblue het Blauwe licht filteren, de aanmaak van melatonine verhogen en en daarmee je slaap en prestaties verbetert.

Somnoblue maakt het voor jou mogelijk om melatonine “het nacht hormoon” op een natuurlijke wijze aan te maken al voordat je de lichten uit doet in de slaapkamer. Zonder het gebruik van de bril is dit vaak pas mogelijk in het donker wanneer de lichten uitstaan in de slaapkamer. (bron)

De verhoogde natuurlijke aanmaak van melatonine in de avond is goed voor je gezondheid. Melatonine is een krachtig antioxidant dat helpt om schade aan uw DNA en cellen te voorkomen. De oranje gloed van de Somnoblue bril signaleert het brein dat het “pikkedonker” is. Terug naar de natuur zonder de negatieve effecten van kunstverlichting.

Werkt zo’n Somnoblue bril echt?

Wij hebben diverse reviews ontvangen en dit zijn de bevindingen van:

Laura ‘D Agata

Wat ik belangrijk vind is dat mijn ogen niet blootgesteld worden aan het blauwe licht van bijvoorbeeld mijn telefoon. Normaal gesproken zet ik één uur voordat ik ga slapen alle schermen uit of gebruik ik een blue light filter op mijn telefoon. Dit zorgt al voor een wat zachter licht, maar niet genoeg. Deze bril daarentegen werkt voor alle schermen en voor de verlichting in mijn kamer, omdat je het als een ”zonnebril” draagt. Ik kan daarom mijn tv aan laten staan, achter mijn laptop werken én op mijn telefoon appen zonder dat mijn ogen blootgesteld worden aan blauw licht. Het is super handig en ik kan het iedereen (zeker jongeren) aanraden! Je ogen worden er minder moe door en je krijgt er een betere nachtrust voor terug.

Isabelle Don Griot

In het begin even wennen, maar al snel snapte ik waarom de Somnoblue zo enorm populair is. Het geeft rust bij het kijken naar de televisie en rust als je achter de laptop aan het werken bent. Ik vind het lekker om voor het slapen gaan nog even tv te kijken, het vervelende daarvan is dat je soms helemaal klaar wakker bent. Door het dragen van de bril word de aanmaak van het natuurlijke hormoon melatonine gestimuleerd, en hierdoor heb ik een veel rustigere nachtrust. Als ik vervolgens fitter wakker word in de ochtend en daardoor vrolijker en met meer energie de dag inga is dat natuurlijk een mega voordeel.

Melinda van Rossen

Ik vind de bril heel fijn in gebruik en het helpt echt met het iets beter slapen (iets beter vanwege dat mijn dochter een slaapprobleem heeft) en ik draag hem daarom meestal in de avond. Dan doe ik vaak nog wat werk of zit ik voor de televisie. Ook geef ik hem vaak aan mijn kinderen als ze achter de tablet zitten en daardoor zijn ze minder druk in de avond en slapen sneller in. Ik vind het rustgevend en een stuk fijner voor mijn ogen, het geeft letterlijk en figuurlijk meer rust waardoor je het meteen merkt als je hem niet draagt. Ik vind het een zeer goede uitvinding en kan het dan ook met liefde aan iedereen aanbevelen!

Wil je de kracht van deze bril ook ervaren?

Doe dan mee met onze ‘blauw licht challenge’ en krijg nu 10% korting op deze Somnoblue slaapbril. Vul de code ‘boostyourhealth‘ in en ontvang 10% korting het Somnoblue model SB-1 voor volwassenen. De bril vertelt de hersenen wat de natuur vroeger zelf deed: het is nacht, tijd
om te gaan slapen. Wacht niet langer en kies voor een betere (slaap)gezondheid!

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .