Member login

Username
Password

» Lost your Password?



LIFESTYLE: Vroeg opstaan kun je leren

Je wekker gaat en het enige dat je kan denken is “oh nee, niet nu al”. Je kijkt of je nog even wat tijd kunt rekken, drukt op de snooze knop en draait je nog een keer op. Vervolgens is het een race tegen de klok om op tijd klaar te raken voor je werk. Stressvol, maar ja, die extra minuten in je bed waren ook wel waardevol. Terwijl je onderweg bent naar je werk denk je “morgen sta ik echt wat eerder op”, maar stiekem weet je al dat dit toch niet gebeurt. Herkenbaar? Ik geef je snel wat tips om vroege vogel te worden. Lees je mee?

Je bent een ochtend of je bent het niet. Dit is iets wat je vaak hoort. Maar toch geloof ik erin dat je gedrag kunt aanleren en kunt veranderen. Vroeg in de ochtend, als iedereen nog slaapt krijg je vaak veel meer gedaan. Ben je productiever. In de avond wil je bijvoorbeeld tijd aan je gezin of geliefde besteden. Staat je hele familie om 07.00 uur of 07.30 uur op, ga er dan eens een periode uit om 05.30 uur of 06.00 uur. In deze tijd kun je een rondje hardlopen, een uurtje yoga doen. Wellicht een stofdoek door je huis halen, de lunchpakketten voor je kinderen klaarmaken en zelf rustig opstarten en op je gemak douchen zonder de drukte in de badkamer. Je begint je dag gewoon met meer rust als de “wereld” nog slaapt. Maar hoe krijg je het voor elkaar om zo vroeg uit de veren te komen?

  • Beetje voor de hand liggend wel, maar ga eerder naar bed! De beste slaap is tussen de 7 en 8 uur. Ga je om 22.00 uur naar bed, kan je er om 05.00 uur uit. Ga je om 23.00 uur naar bed dan kan je om 06.00 uur de luikjes al opendoen.
  • Laat je telefoon lekker in de woonkamer liggen. In bed heb je deze echt niet nodig hoor. Is het je excuus omdat je telefoon je wekker is, dan schaf je voor een paar tientjes een radiowekker aan die je naast je bed zet. Je telefoon meenemen naar bed zorgt voor verleiding en onnodig lang “scrollen” op het internet.
  • Weet waarom je de volgende dag zo vroeg gaat opstaan. Als je opstaat zonder reden is de verleiding groot om toch nog lekker te blijven liggen. Maak dus een planning voor jezelf voor de tijd dat je “alleen” kunt spenderen.
  • Doe iedere dag hetzelfde. Een routine bouw je niet in 2 dagen op maar dit duurt langer voordat het in je systeem zit. Ga wekenlang rond hetzelfde tijdstip naar bed en sta rond dezelfde tijd op. Je lichaam moet weten dat er een nieuw ritme is. Uiteindelijk zal je merken dat je uit jezelf een biologische wekker creëert die je automatisch wakker maakt.
  • En dan als laatste, stop gewoon met snoozen! Het zal je veel slaperiger maken, terwijl je denkt dat het je goed doet.
Ga jij deze tip(s) toepassen? Of heb je geen moeite met vroeg opstaan? Deel het hieronder!

Hoi, ik ben Isabelle en geboren in 1985. Ik werk fulltime als rental sales agent bij een autoverhuurbedrijf, maar eigenlijk werk ik fulltime aan mezelf. In 2015 heb ik een gastric bypass gehad, ben 60 kilo afgevallen, en vanaf dat moment is mijn lust en liefde voor leven pas echt begonnen. Ik schrijf over mijn gastric bypass, mooie plekjes van Nederland, reizen in het buitenland, gezond en lekker eten en mijn positieve levensstijl.

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .